موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
213386
۲۱ بهمن ۱۳۹۸

ویژه برنامه‌های دهه فجر حوزه هنری کودک اعلام شد

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان ویژه برنامه‌‌های این مرکز با محوریت ایام الله دهه فجر را اعلام کرد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان ویژه‌برنامه‌های این نهاد فرهنگی در دهه فجر را اعلام کرده و با اشاره به چهار ویژه برنامه اصلی به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: نگاه ما این است تا از طریق هنر و زبان ویژه نوجوانان و کودکان به بازخوانی حوادث دهه مبارک فجر و تکریم آن بپردازیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری شب خاطره انقلاب، افزود: این برنامه روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در مدرسه حضرت مریم (س) برگزار می‌شود و دو راوی ارزشمند انقلاب یعنی خانم دباغ (دختر مرضیه حدیدچی دباغ) و مریم کاتبی درباره خاطرات انقلاب برای نوجوانان دبیرستانی صحبت خواهند کرد. برنامه دیگر این مرکز، به سوی سرنوشت نام دارد، این برنامه که در دو دبیرستان تهران برگزار می‌شود، مختص رأی اولی‌هاست.

سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در ادامه گفت: برنامه به سوی سرنوشت هم در قالب تریبون آزاد در دو دبیرستان شهدای هفتم تیر و جابربن حیان روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه این برنامه، دانش آموزان به تماشای نمایش خیابانی «قهرمان کیست» می‌نشینند. در نمایش قهرمان کیست، قهرمانان از کتاب بیرون می‌آیند، به ایفای نقش می‌پردازند و در نهایت دانش آموزان می‌فهمند که قهرمان واقعی خودشان هستند، مانند قهرمان واقعی سال ۵۷ که جوانان و نوجوانان آن دوران بودند.

ناظری همچنین با اشاره به دومین سال برگزاری کارگاه نقاشی امام آمد اشاره کرد: این کارگاه نقاشی یک روزه با هدف آموزش تکنیک‌های خلاقانه و به پاس بزرگداشت دهه فجر در دبستان «وارثان نور» تهران برگزار شد.

وی در پایان به مشارکت در نخستین رویداد تولید انیمیشن با موضوع زندگی شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این رویداد که با حضور هنرمندان ۱۵ استان کشور و شرکت ۹۴ انیمیشن‌ساز در قالب ۲۵ تیم برگزار شد، حوزه هنری کودک و نوجوان با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی در سه بخش جوان‌ترین شرکت کننده، بهترین دستاورد هنری و بهترین دستاورد فنی حضور داشت.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار