موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
213307
۱۹ بهمن ۱۳۹۸

رسوایی جنسی فدراسیون اسکیت

دادستان پاریس دستور آغاز تحقیقات در مورد ادعای «سارا اَبیتبول» قهرمان سابق اسکیت روی یخ را مبنی بر سوءاستفاده جنسی مربی سابقش از او طی دوره تمرینات مشترکشان در دهه ۹۰، زمانی که او نوجوان بوده، صادر کرد.

به گزارش کودک پرس ،قهرمان ۱۰ دوره از رقابت‌های اسکیت روی یخ فرانسه و برنده مدال برنز جهانی مسابقات دو نفره سال ۲۰۰۰ اخیرا اعلام کرده که وقتی بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن داشته، «ژیل بیر» او را بارها مورد سوءاستفاده جنسی قرار داده است.
بیر که اکنون ۶۲ سال دارد با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد با خانم ابیتبول رابطه صمیمانه و نامناسبی داشته و خواستار بخشش از سوی او شد.
تحقیقات وزارت ورزش فرانسه در مورد رفتارهای بیر در دوره مدیریت و سرمربی‌گری تیم ملی فرانسه، در سال ۲۰۰۰ انجام شد که در نتیجه آن قرارداد او به‌عنوان مشاور فنی فدراسیون اسکیت لغو شد ولی او موفق شده روابط نزدیک خود با فدراسیون اسکیت را همچنان حفظ کند.
ابیتبول که اکنون ۴۴ سال دارد بلافاصله عذرخواهی آقای بیر را رد کرد و به رسانه‌ها گفت که به تلاش خود برای روشن شدن تمامی ‌ابعاد سوءاستفاده‌های جنسی رخ داده در فدراسیون اسکیت روی یخ ادامه خواهد داد.

در همین حال یک اسکیت باز دیگر به نام «هلن گُدار»، آقای بیر و مربی دیگری به نام «ژان رولان رَکل» را متهم به سوءاستفاده جنسی از او در دوره خردسالی کرد. همچنین دو اسکیت‌باز دیگر به نام‌های «اَن برونتو» و «بئاتریس دومور»، میشل لوتز، مربی اسکیت، را به سوءاستفاده جنسی از آنها در دهه ۸۰ و زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشته‌اند، متهم کردند.

در واکنش به گسترش ابعاد رسوایی جنسی در فدراسیون اسکیت روی یخ فرانسه، «رُکسانا ماراسینَنو»، وزیر ورزش این کشور به‌طور رسمی‌از «دیدیه گَیَگِه»، رئیس فدراسیون اسکیت روی یخ خواست تا از سمت خود استعفا دهد.

با این حال رییس فدراسیون اسکیت روی یخ با رد دستور وزیر ورزش وعده داد که به زودی به اتهام‌های وارده علیه فدراسیون متبوعش پاسخ خواهد داد.

 

 

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار