21325
۱۵ مرداد ۱۳۹۶

طرح همیاران حقوق «کودک و نوجوان» در محلات استان یزد اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد از اجرای طرح توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد با عنوان «همیاران حقوق کودک و نوجوان در محلات استان یزد» خبر داد.

رقیه کرمانیان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، خاطرنشان کرد: طرح توان‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد با عنوان «همیاران حقوق کودک و نوجوان در محلات استان یزد» با همکاری دستگاه‌های عضو سند برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان استان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و خانواده در تمام شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها عنوان کرد و افزود: توسعه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای فرهنگ رعایت حقوق کودک و نوجوان و پیشگیری از آسیب‌ها و کودک‌آزاری در سطح خرد و کلان، ارتقای سطح آگاهی و بینش افراد در زمینهٔ کلیه حقوق (عمومی- کیفری- جزا و …) کودکان و نوجوانان در سطح ملی و بین‌المللی، توان‌افزایی و ارتقای دانش مددکاری به سازمان‌های مردم‌نهاد و مربیان حوزه کودک و نوجوان در زمینه چگونگی برخورد با آسیب‌های اتفاق افتاده یا پیش رو از دیگر اهداف این طرح است.

کرمانیان اظهار کرد: با آموزش ۳۰ تشکل مردم‌نهاد در فاز اول طرح و در فاز دوم بیش از هزار نفر از زنان و کودکان انجام خواهد شد.

این مسئول در مورد آموزش‌های قابل‌ارائه به سمن‌ها و دیگر گروه‌های هدف تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب موضوعاتی نظیر مسائل حقوقی در حوزه کودک و نوجوان، مسائل تربیتی و مشاوره‌ای در حوزه کودک و نوجوان، مسائل حقوقی و تربیتی از نگاه شرع و اسلام و موضوعات اجتماعی و مددکاری اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان ارائه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری یزد گفت: این طرح در کارگروه زنان و خانواده با حضور اعضا کارگروه و اعضای سند جامع حقوق استان یزد مصوب شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار