موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
211030
۲۷ آذر ۱۳۹۸

پنج تیم امداد و نجات هلال احمر به گردنه تته اعزام شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان گفت: پنج تیم امدادی این جمعیت برای یافتن نوجوان ۱۴ ساله گمشده در ارتفاعات گردنه تته در شهرستان سروآباد و منطقه اورامان به این منطقه اعزام شدند.

به گزارش کودک پرس ، محمدمهدی خوشقدم اظهار داشت: صبح امروز به محض روشن شدن هوا، ۲ تیم امداد و نجات از سنندج و سه تیم نیز از سروآباد برای جستجو و یافتن این نوجوان که از روز گذشته در ارتفاعات گردنه تته گمشده است، مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های اعزام شده، آنسِت و مجهز به سگ‌های زنده یاب هستند، افزود: روز گذشته نیز امداگران هلال احمر یک مصدوم و جسد یک نفر را از ارتفاعات تته به پایین و سپس مراکز درمانی انتقال دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: با توجه به تاریکی هوا، دیشب امکان جستجو برای یافتن نوجوان گمشده در منطقه وجود نداشت لذا امدادگران امروز تمام تلاش خود را برای یافتن این فرد یا افراد گمشده احتمالی در این ارتفاعات بکار خواهند گرفت.

 

خوشقدم از مردم عادی خواست با توجه به شرایط سخت منطقه، از حضور و ازدحام در اطراف ارتفاعات و گردنه تته خودداری کنند تا امدادگران بتوانند عملیات جستجو را به درستی و با سهولت بیشتری انجام دهند.

روز گذشته چند نفر حین عبور از ارتفاعات گردنه تته در برف و بوران گرفتار و مفقود شدند که بعد از حضور امدادگران، یک نفر از آنها که در شرایط نامساعد جسمی بود پیدا و به پایین انتقال داده شد،  این فرد بعد از چند ساعت بر اثر مصدومیت شدید در بیمارستان جان خود را از دست داد.

گردنه تته در مسیر ارتباطی بین استان‌های کردستان (سروآباد) و کرمانشاه قرار دارد که به‌علت بارش سنگین برف و کولاک شدید تقریباً ۶ ماه از سال بسته است.

 

جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده‌ای، ۱۰۰ تیم امدادی و بیش از ۲ هزار داوطلب فعال و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار