موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208147
۰۲ آبان ۱۳۹۸

رشد جهان‌بینی برای نوجوانان بعد از خواندن کتاب اتفاق می‌افتد

دومین نشست فرهنگی از سومین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با عنوان”بررسی مشکلات و توانمندی‌های باشگاه کتاب کودک و نوجوان” برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، در این نشست “مهدی درم‌نثاری” با توضیح سبک داستان نویسی برای کودکان و نوجوانان گفت: نویسندگان حوزه کودک و نوجوان معمولا شکست‌ها را چندان شدید در داستان نمایش نمی‌دهند چراکه شخصیت داستان‌ها در ذهن نوجوانان و کودکان شکل می‌گیرد و با زندگی آنها همراه می شود.

این فعال حوزه کتاب و فرهنگ ابراز کرد: برای مثال در کتاب “یک وجب از آسمان” انسان‌های فقیر با انسان‌های ثروتمند رو دررو می‌شوند و سپس نیروهای خیر به کمک می‌آیند.

وی با بیان اینکه رشد جهان بینی برای نوجوانان بعد از خواندن کتاب اتفاق می افتد، گفت: کودکان بعد از مطالعه، ذهنیتی متفاوت راجع به جهان پیدا می کنند.

این کارشناس حوزه ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: باید جهان بینی دقیقی به کودک داد، معیاری که بتواند در شرایط دگرگون شونده موقعیت را ارزیابی کند.

مهدی درم نثاری اظهار کرد:اگر کودکان مشکلی داشته باشند احساس ناامیدی می کنند ولی با کتاب خواندن با دنیای های دیگر آشنا شده و می‌توانند راه حلی برای مشکل خود پیدا کنند.

 

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با ۵۰ برنامه‌ی فرهنگی و هنری از بیست و نهم مهرماه لغیات چهارم آبان‌ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار