موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
205111
۲۳ شهریور ۱۳۹۸

راه‌اندازی رشته حقوق کودک در دانشگاه

یک پژوهشگر جامعه‌شناسی کودکی و حقوق کودک از تدوین سرفصل رشته حقوق کودک و راه‌اندازی این رشته در دانشگاه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این رشته امیدواریم کودک به طور مستقل موضوع مطالعه بسیاری از رشته‌ها به خصوص جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی و شهرسازی قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، مریم شعبان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای ترویج و گسترش یک میدان فکری و عملی، جذب توجه و تمرکز نخبگان به خصوص نخبگان دانشگاهی و عرصه‌های علمی است.

شعبان افزودک کودکی در ایران، در عرصه‌های کنشگری جامعه مدنی و سیاستگذاری، همواره مورد نظر بوده است اما  توجه به کودکی در فضای علمی دانشگاهی همچنان مغفول و یا بی اهمیت انگاشته می‌شود.

این عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: بر همین اساس در نیمه دوم سال 96 اولین پایلوت استانی حقوق کودک، مبنی بر فعالسازی کمیته استانی حقوق کودک در استان مرکزی را شروع کردیم، که افتخار و مسئولیت مدیریت آن به اینجانب واگذار شده بود.

این پژوهشگر اضافه کرد: در روند مدیریت کمیته حقوق کودک یکی از برنامه‌های کمیته را فعالسازی ساختارهای علمی- دانشگاهی پیرامون حقوق کودک در دستور کار قرار دادیم و از اوایل سال 97 رایزنی با مسئولان دانشگاهی برای تأسیس رشته دانشگاهی حقوق کودک را شروع کردیم و در اواخر سال 97 و اوایل سال 98 موفق شدیم که رشته حقوق کودک را برای اولین بار وارد جامعه دانشگاهی ایران نموده و دانشگاه آزاد اسلامی اراک را کانون آن قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعددی که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، برنامه ریزی، سرفصل دروس، مدرسین و ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق کودک مصوب و نهایی شد؛ لذا رشته دانشگاهی حقوق کودک به طور مستقل از دیگر رشته‌ها در ایران، راه اندازی شده و آماده جذب دانشجویان علاقه مند است.

 

شعبان اظهار کرد: امیدواریم که در ادامه بتوانیم  دانشگاه‌های دولتی و دانشجویان برتر را در صحنه آموزش حقوق کودک ببینیم و کودک به طور مستقل موضوع مطالعه بسیاری از رشته‌ها به خصوص جامعه شناسی و مددکاری اجتماعی و شهرسازی قرار گیرد .

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار