موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
204795
۱۶ شهریور ۱۳۹۸

برگزاری سوگواره دانش‌آموزی احلی من العسل در همدان

پورداود گفت: مراسم سوگواره «احلی من العسل» به یاد نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم(علیه‌السلام) همزمان با هفتم محرم در حسینیه امام خمین(ره) همدان در حال برگزاری است.

به گزارش کودک پرس ، «محمد پورداود» گفت: سوگواره سراسری «احلی من العسل» همزمان با هفتم محرم (16 شهریور ماه) با حضور دانش آموزان عاشورایی در حسینیه امام خمینی(ره)  همدان در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: با توجه به توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری در بیانیه  گام دوم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان بر لزوم برجسته کردن ارزش‌های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، گذشت، تواضع، اعتماد به نفس و همچنین ولایت مداری و تاسی از آرمان‌های شهدای گرانقدر کربلا حضرت امام حسین (علیه‌السلام) این سوگواره برگزار می شود.

وی بیان کرد: دانش آموزان در این سوگواره به صورت همزمان  در سراسر کشور به سینه زنی و عزاداری می‌پردازند و یاد و خاطره شهدای گرانقدر کربلای حسینی را گرامی می‌دارند همچنین با آرمان‌های ارزشمند نوجوان شهید کربلا حضرت قاسم بن الحسن (علیه‌السلام) تجدید بیعت می کنند.

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورایی بویژه در عصر حاضر و با توجه به شرایط دنیای امروز یک ضرورت و کمترین تکلیفی است که برعهده مسلمانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان سیره و راه امام حسین(علیه‌السلام) را نقشه راهی دانست که سعادت و کمال بشریت را رقم می‌زند و افزود: این مسیر که به سعادتمندی ختم می شود را باید شناخت و به دیگران نیز شناساند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار