موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
20428
۰۱ مرداد ۱۳۹۶

قراردادهای نفتی موضوع یک رمان شد/ سفر نوجوانان قاجاریه به امروز

استان این اثر از دوره قاجار روایت می‌شود؛ زمانی که مسئولان کشوری تصمیم به انعقاد قرارداد نفتی دارسی هستند. داستان در بستری تخیلی شکل می‌گیرد، اما حوادث مستند و تاریخی در آن لحاظ می‌شود.

به گزارش کودک پرس، منصور انوری، نویسنده، در گفت‌وگویی از آغاز نگارش اثری جدید با مضمون تاریخی خبر داد و گفت: این اثر که قرار است برای گروه سنی نوجوان نوشته شود، به موضوع قراردادهای نفتی از دارسی تا امروز می‌پردازد.
وی با اشاره به زمان داستان در این کار افزود: داستان این اثر از دوره قاجار روایت می‌شود؛ زمانی که مسئولان کشوری تصمیم به انعقاد قرارداد نفتی دارسی هستند. داستان در بستری تخیلی شکل می‌گیرد، اما حوادث مستند و تاریخی در آن لحاظ می‌شود. این کتاب داستان چند نوجوان است که در این برهه زمانی در جنوب کشور زندگی می‌کنند. این نوجوانان با عبور از آبراهه‌ای ناگهان به آینده سفر می‌کنند و در جریان جنگ تحمیلی قرار می‌گیرند. سفر آنها به آینده سبب آشنایی آنها با عواقب چنین قراردادهایی می‌شود و همین موضوع حوادث دیگری را شکل می‌دهد.
به گفته این نویسنده؛ نوشتن از دفاع مقدس برای نوجوانان کار دشواری است. نویسنده باید از خلاقیت‌ و تکنیک‌های مختلف بهره ببرد تا مخاطب را به سمت خود جلب کند. تلاش شده تا در این اثر، با استفاده از این تکنیک‌ها نوجوان امروز با بخشی از تاریخ معاصر کشورش آشنا شود..

مرجع: تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار