موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
203212
۲۶ مرداد ۱۳۹۸

سینمای کودک و نوجوان، سودآورترین سینما

یک منتقد سینما معتقد است: سودآورترین بخش سینمای ما سینمای کودک و نوجوان است؛ اما به این بُعد آن توجهی نشده و بهتر است عنوان این سینما به “سینمای خانواده” تغییر نام بیابد.

به گزارش کودک‌پرس ، جعفر گودرزی منتقد سینما در برنامه شهرفرنگ با بیان اینکه رواج دو قالب، سینمای کشور ما را متحول کرده، افزود: یکی از این قالب‌ها دفاع مقدس و و دیگری سینمای کودک و نوجوان است.

او گفت: در کشورما سینمای کودک روزنه‌ای بود که اتفاقات خوبی در آن می‌افتاد و مردم را به وجد می‌آورد و در مرحله‌ای از تاریخ سینمای کشور، به انزوا کشیده شد، سینمای نوجوان هم به فراموشی سپرده شد.

گودرزی ادامه داد: سودآورترین بخش سینمای ما نیز سینمای کودک و نوجوان است؛ چون جمعی از خانواده در کنار هم به تماشای آن می‌پردازند، اما به این بُعد آن توجهی نشده و به نظر من بهتر است عنوان این سینما به سینمای خانواده تغییر نام بیابد.

 

 

این منتقد سینما با انتقاد از بی توجهی به مقوله پژوهش در سینمای ایران افزود: در بسیاری از کشور‌های موفق در عرصه سینما، بخش زیادی از نوشتن فیلمنامه به پژوهش و تحقیق معطوف است و فیلمبرداری در بازه زمانی کوتاهی صورت می‌گیرد، اما در ایران این رویه برعکس است.

گودرزی ا افزود: کودکان و نوجوان امروز کودکان و نوجوان دیروز نیستند. این نسل انتظارات بیشتری از سینما دارند.

علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی دیگر میهمان برنامه، با بیان اینکه آرایش کلی رسانه‌ها در عرصه کودک و نوجوان تغییر کرده است، گفت:با ظهور اینترنت و رسانه‌های برخط و تغییر نسلی که اتفاق افتاده دیگر مقوله‌ای به نام سینما نداریم و باید از آن به نام صنعت تصویر و محصولات تصویری یاد کنیم.

او با بیان اینکه سینمای کودک فراز و نشیب زیادی داشته است، از سینمای دهه ۶۰ یاد کرد و افزود: دهه ۶۰، دهه بسیار موفق بوده است و انتظارات ما با دهه ۶۰ گره خورده است، دست اندرکاران سینما و تلویزیون در این دوران با هم پای کار ایستاده بودند.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در مورد میزان فروش محصولات سینمای کودک گفت: سینمای کودک، سینمای بسیار پر رونقی است و می تواند در سطح ملی و جهانی بر افکار عمومی تاثیر گذار باشد.

او گفت: توجه بیشتر به فیلمنامه و محتوا، تشکیل گروه‌های خلاق از جمله ملزومات امروز سینمای کودک است.

تابش با بیان اینکه در حال حاضر صنایع مجاور سینمای کودک در کنار صنعت سینما قرار ندارد، گفت: سالیانه تعداد زیادی فیلم تولید می‌شوند، اما در سالن‌های سینما اکران نمی‌شوند و محصولات جانبی مانند عروسک، لوازم التحریر، لباس و کتاب در خدمت سینمای کودک و نوجوان قرار ندارد.

منبع: شبکه خبر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار