202016
۰۱ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

فراخوان معرفی کتاب مناسب برای مهدهای کودک

دکتر سید منتظر شبر : تمامی ناشران، مولفان و تولیدکنندگان محتوای آموزشی کودکان پیش از دبستان می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ خردادماه جاری به دفتر امور کودکان و نوجوانان ارسال دارند.

به گزارش کودک پرس ، « دکتر سید منتظر شبر» مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ساماندهی محتوای آموزشی مهدهای کودک یکی از مهمترین اقدامات است، از انتشار فراخوان معرفی کتاب مناسب برای مهدهای کودک خبر داد و گفت: تمامی ناشران، مولفان و تولیدکنندگان محتوای آموزشی کودکان پیش از دبستان می توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ خردادماه جاری به دفتر امور کودکان و نوجوانان ارسال دارند

دکتر شبر افزود: بهزیستی بنا بر تکلیف قانونی مطابق با تبصره 2 ذیل ماده 2 قانون تاسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیرانتفاعی، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای رشد همه جانبه کودکان را در اولویت های برنامه ها و اهداف خود قرار داده است و برای پیشگیری از اجراي روش های سلیقه ای و ناپایدار و درونی کردن ارزش های دینی و ملی در کودکان تحت پوشش مهدهای کودک، اقدامات گسترده ای انجام داده که یکی از مهمترین این اقدامات، ساماندهی محتوای آموزشی مهدهای کودک است یادآوری می شود، قیمت گذاری کتاب ها توسط بهزیستی براساس استعلام از شورای نشر کتاب، اهداء 10 درصد از کل فروش سالیانه به مهدهای کودک مناطق محروم، تخفیف 40 درصدی از قیمت پشت جلد کتاب ها به تمامی مهدهای کودک، برگزاری دوره های آموزشی رایگان در استان های اعلام شده توسط بهزیستی ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک و تقبل هزینه توزیع کتاب ها در تمامی مهدهای کودک شهری و روستایی از موارد مورد تعهد است؛ همچنین معرفی منابع به مهدهای کودک پس از بررسی کمیته داوری انجام می شود و کتاب های دریافت شده قابل عودت نخواهد بود.

شرایط ارسال آثار:

• محتواها بایستی مطابق با آموزه ها و ارزشهای دینی و ملی ایران اسلامی باشد
• اخذ تاییدیه از وزارت آموزش و پرورش که مطابق با تبصره ۲ ذیل ماده ۲ قانون تاسيس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی
غیر انتفاعی سیاستهای کلی نظام، مسئولیت تایید کتابهای آموزشی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است
• محتوای ویژه مدیران، والدین، کارشناسان، کودکان و مربیان مهدهای کودک قابل بررسی خواهد بود : موضوعات مرتبط و مناسب با رشد همه جانبه کودکان (رشد جسمی حرکتی، اجتماعی، شناختی، زبانی، عاطفی، زیبایی شناختی و خلاقیت سبک زندگی ایرانی اسلامی، سواد رسانه ای، فرزند پروری و…) در اولویت می باشد. . بر اساس اصول و استانداردهای آموزش کودکان زیر سن دبستان و روشهای یاددهی و یادگیری ویژه کودکان (بازی، داستان، نمایشخلاق، نقاشی و…) باشد.
• ویژگیهای کتابهای آموزشی و کمک آموزشی شامل: اهداف، راهنمای مربی، منابع، ساختار مشخص و دارای فهرست مطالب و
رعایت شود.
• دارای شناسنامه مشخص و مناسب برای گروه سنی تولد تا سن دبستان باشد. | : آخرین ویرایش کتاب، حداقل در سال ۱۳۹۷ ، لازم به ذکر است؛ کتابهای ویرایش شده در سال ۱۳۹۸ در اولویت خواهند بود.
• دارای کیفیت کاغذ، رنگ و چاپ استاندارد بدون ضرر برای مصرف کنندگان باشد.
• ارسال دو سری از هر کتاب و ارسال کتابها حداکثر تا ۱۳۹۸/ ۳ / ۱۵ ، همچنین این تاریخ تمدید نخواهد شد. : کتابها به انضمام رزومه مکتوب مولف یا مولفين شامل: نام و نام خانوادگی، شماره کد ملی، آخرین مدرک تحصیلی، سوابق علمی و اجرایی، عناوین آثار تالیفی و ترجمه شده، شماره تلفن ثابت و همراه مولفین و ناشر به سازمان بهزیستی کشور تحویل داده شود.
• تعهدنامه و نامه درخواست بررسی و معرفی کتاب به مهدهای کودک توسط سازمان بهزیستی، به آدرس تهران، ضلع شمال پارک شهر، خیابان فیاض بخش، سازمان بهزیستی، طبقه پنجم، دفتر امور کودکان و نوجوانان به شماره پستی ۱۱۲۱ و صندوق پستی ۴۱۸۷ / ۱۱۳۶۵ – گروه رشد و تکامل کودکان، ارسال شود.
• تعهدنامه شامل: قیمت گذاری کتابها توسط سازمان بهزیستی بر اساس استعلام از شورای نشر کتاب، اهداء ده درصد از کل فروش سالیانه به مهدهای کودک مناطق محروم، تخفيف چهل درصدی از قیمت پشت جلد کتابها به تمامی مهدهای کودک، برگزاری دوره های آموزشی رایگان در استانهای اعلام شده توسط سازمان بهزیستی ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک، تقبل هزینه توزیع کتابها در تمامی مهدهای کودک شهری و روستایی، با مهر، شماره و امضای مدیر انتشارات یا موسسه ارسال کننده باشد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار