251911
۱۴ اسفند ۱۴۰۲
سازمان بهزیستی کشور

شناسایی بیش از ۱۷ هزار کودک مشکوک به اضطراب

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۴ نفر کودک ۵ و ۶ سال غربال شده‌اند که ۱۷ هزار و ۸۵ نفر از آنها مشکوک به اضطراب شناسایی شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ، معصومه توکلی روز یکشنبه افزود: همچنین ۶ هزار و ۷۶۱ کودک مشکوک به اضطراب برابر با ۴۰ درصد کودکان غربال شده به روانشناس ارجاع شده اند..

وی خاطرنشان کرد: غربالگری اضطراب در کودکان ۵ و ۶ ساله با هدف پیشگیری اولیه و ارائه مداخلات روانشناختی به هنگام انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه خدمات مشاوره و روانشناختی طی سال جاری به ۲۴ هزار و ۷۴۶ نفر در قالب یارانه مشاوره ارایه شده است.

توکلی افزود: همچنین خدمات روانشناختی و مشاوره دولتی و غیردولتی حضوری از طریق ۳۱۴۹ مرکز مشاوره به یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۹۶۹ نفر در قالب جلسه خدمات روانشناختی با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت روان جامعه و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و کمک به زندگی پایدار و رضایت بخش ارائه شده است.

وی درباره خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ نیز گفت: ۸۳۶ هزار و ۱۷۰ تماس موفق با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی‎ ارائه شده است.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: سلامت روان یکی از موضوعات جدی و تاثیر گذار در نظام سلامت و به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر و ضروری آن شناخته می شود.

توکلی افزود: به کارگیری اقدامات مبتنی بر شواهد در حوزه سلامت روان می تواند علاوه بر تاثیرات اجتماعی، هزینه های اقتصادی، مشکلات و اختلالات روانی، منجر به کاهش نابرابری، جلوگیری از مرگ و میر و ناتوانی و در نهایت توسعه کشور شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی مطابق با احکام برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اصلی ترین دارنده زیرساخت های ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی درکشور، اقدامات، برنامه ها و فعالیت های گسترده ای را در راستای کاهش مشکلات و آسیب های روانشناختی و ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه در دست اجرا دارد که غربالگری اضطراب در کودکان ۵ و ۶ سال و ارائه خدمات مشاوره تلفنی و حضوری از جمله آنها است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار