201429
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
سیده فاطمه ذوالقدر:

تکلیف کمیسیون فرهنگی به منظور راه‌اندازی و تامین مهد کودک

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ماده ارجاع‌شده از طرح مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی از صحن علنی مجلس به کمیسیون بررسی، اصلاح و تصویب شد.

به گزارش کودک پرس ، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون کلیه اقدامات مرمت و احیاء (تعمیرات اساسی) و استفاده از املاک تاریخی ـ فرهنگی ثبت‌شده و واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی واقع در بافت‌های تاریخی مصوب موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مجاز (مطابق با ضوابط میراث فرهنگی) از تخفیف صد درصدی کلیه هزینه‌های عوارض و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری (جامع، تفصیلی و سایر طرح‌های مصوب) برخوردار می‌شوند.

وی در بیان جزئیات مصوبه مذکور گفت: تبصره ـ صد درصد هزینه‌های عوارض تخفیف‌داده‌شده موضوع این ماده با اعلام شهرداری‌ها/ دهیاری‌های ذی‌ربط و تایید سازمان توسط برنامه و بودجه کشور در بودجه‌های سالیانه کل کشور محاسبه و به شهرداری‌ها/دهیاری‌های ذی‌ربط پرداخت می‌شود. دولت موظف است برای آن دسته از تخفیف‌هایی که به دلیل اتمام اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی در هر سال امکان پرداخت آن وجود ندارد، اعتبارات لازم را مستقیما به عنوان مطالبات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه بودجه سال بعد منظور کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه مواد باقیمانده از طرح جمعیت و تعالی خانواده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در جلسه امروز مصوب کردند که کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی، مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است و حوزه‌های علمیه خواهران، مکلفند در محل خدمت کارکنان خود یا نزدیک به آن، از طریق مشارکت بخش خصوصی، اقدام به راه‌اندازی و تامین تامین مهدکودک نمایند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار