20087
۲۶ تیر ۱۳۹۶
با عنوان «سامانه گنج انسان» ؛

راه اندازی بزرگترین بانک اطلاعاتی کشور در حوزه کودک و نوجوان

ظهر دیروز ۲۵ تیرماه با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات ، دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی ،دکتر پور محمدی وزیر دادگستری و دکتر فیروز ابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی،  مهندس صدری مدیر عامل شرکت رایتل و معاونین وزارت ارتباطات،پروژه های رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، رونمایی شد . 

به گزارش کودک پرس، ظهر دیروز ۲۵ تیرماه با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات ، دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و امور اجتماعی ،دکتر پور محمدی وزیر دادگستری و دکتر فیروز ابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی،  مهندس صدری مدیر عامل شرکت رایتل و معاونین وزارت ارتباطات،پروژه های رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، رونمایی شد .

این پروژه ها شامل سامانه ارایه محتوای چند رسانه ای و تلویزیون همراه رایتل ، پرتال گنج انسان ,  تست عملیاتی. و میدانی LTE Advance‎  ، تفکیک ترافیک ترافیک داخل از خارج ، ‎ارایه سرویس IPV6 ‎  و افتتاح نخستین MVNO از پروژه های افتتاح شده امروز رایتل در راستای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات است.

در این مراسم که با حضور سه تن از وزرای دولت، مسئولین سازمان تامین اجتماعی و مدیران رایتل برگزار شد،وزرای دولت و مدیر عامل رایتل به ایراد سخنرانی پرداختند.

مجید صدری مدیرعامل اپراتور رایتل، گفت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه گنج انسان از تمامی حقوق مرتبط با کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و نیز فضای واقعی باخبر شوند.

صدری همچنین از اجرای فاز آزمایشی خط دفترچه های بیمه در دو استان خبر داد و اظهار کرد: رایتل و اپراتور سازمان تأمین اجتماعی، زیرساخت های اجرای این پروژه را فراهم کردند و هم اکنون این آمادگی وجود دارد که کل دفترچه های بیمه، بیمه شدگان تأمین اجتماعی جمع آوری شود و از طریق سیم کارت تلفن همراه، مردم بتوانند از امکانات بیمه خود استفاده کنند.

سامانه گنج انسان باهمراهی سه وزارت‌خانه و رایتل افتتاح شد/ وزیردادگستری: نوع رفتار با نوجوانان،تصویری از آینده ایران است

وی همچنین از سراسری شدن نسل چهارم موبایل در کشور مطابق با امضای تفاهم نامه با اپراتور همراه اول خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر ۱۲۰۰ شهر در کشور به نسل سوم و چهارم موبایل مجهز شدند.

مدیرعامل رایتل همچنین از اخذ تأییدیه بازنگری طرح تجاری این اپراتور خبر داد و خاطرنشان کرد: مدت زمان پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل از ده سال به بیست سال افزایش یافت.

نوع رفتار با نوجوانان؛ تصویر آینده ایران

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در مراسم افتتاح پروژه های تلفن همراه اپراتور رایتل در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به الزام دولت برای حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: 23 تا 24 میلیون شهروند ایرانی زیر 18 سال هستند که آینده کشور بستگی به چگونگی رفتار با آنها دارد و نوع رفتار با آنها  است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مرجع ملی حقوق کودک در وزارت دادگستری راه اندازی شده است، گفت: مجموع دستگاه ها باید در خصوص حفظ حقوق کودکان و نوجوانان خود را مسئول بدانند.

وی از ایجاد بزرگترین بانک اطلاعات بانک اطلاعات کشور خبر داد و تصریح کرد: این اطلاعات تجمیع شده بستر جدی خدمات دولت الکترونیک خواهد بود.

سامانه گنج انسان باهمراهی سه وزارت‌خانه و رایتل افتتاح شد/ وزیردادگستری: نوع رفتار با نوجوانان،تصویری از آینده ایران است

پورمحمدی با اشاره به راه اندازی سامانه گنج انسان به عنوان پایگاه اطلاعاتی و حمایتی از حقوق کودکان در فضای مجازی با همکاری وزارت دادگستری و کنوانسیون حقوق کودکان خاطرنشان کرد: استفاده از فضای شبکه های ارتباطی و نیز شبکه های اجتماعی بهترین نوع بهره برداری از زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور است و این سامانه می تواند نیاز جامعه چند ده میلیونی کودکان را فراهم کند.

برای حفظ اموال بازنشستگان همه‌ی تلاشمان را کردیم

علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در افتتاح پروژه‌های رایتل در آستانه افتتاح فاز 3 شبکه ملی اطلاعات از وزیر ارتباطات خواست با استفاده از امکانات حوزه ICT سیاست‌های رفاهی و امکانات ویژه‌ای را در روستاهای کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش روستایی مورد توجه و تمرکز دولت یازدهم قرار دارد، گفت: سطح ارتقای یارانه فقرای روستایی می‌تواند جزء خدمات قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه خاصی به صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی صورت گرفته، گفت: اعلام می‌کنم که در این دولت اموال بازنشستگان را حفظ کردیم و حتی به آن اضافه کردیم.

سامانه گنج انسان باهمراهی سه وزارت‌خانه و رایتل افتتاح شد/ وزیردادگستری: نوع رفتار با نوجوانان،تصویری از آینده ایران است

وی تاکید کرد: وقتی به عقب نگاه می‌کنم می‌بینم برای صیانت از اموال بازنشستگان هرکاری توانستم انجام دادم.

همچنین در این مراسم با توجه به راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی حقوق کودکان، علی ربیعی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در تماسی تلفنی با پدر آتنا اصلانی که در حادثه پارس آباد مغان قربانی شد، تسلیت و همدردی خود دولت و رئیس جمهوری و مردم ایران را در این حادثه اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار