196826
۰۱ اسفند ۱۳۹۷

هشدار آسیب‌های فضای مجازی با زبان هنری معلولان جسمی و حرکتی

معلولان جسمی و حرکتی موسسه خیریه و توانمندسازی «بچه‌های باران» به منظور هشدار آسیب‌ها و فاصله‌ای که فضای مجازی بین کودک و والدین ایجاد کرده است نمایش «پرواز کبک‌ها» را پنجم تا بیستم اسفند در تالار هنر تهران به صحنه می‌برند.

به گزارش کودک پرس ،  نمایش «پرواز کبک‌ها» کاری از موسسه خیریه و توانمندسازی «بچه‌های باران» شهر مشهد است که از پنجم تا بیستم اسفندماه ساعت 19:20 در تالار هنر تهران اجرا می‌شود.
این نمایش درباره فضای مجازی و بازی «نهنگ آبی» و منتخب جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در آذرماه 96 در بخش آموزشی است.
بررسی دوری فرزندان و نوجوانان از خانواده و غرق شدن آنها در فضای مجازی و جایگاه ویژه پدر و مادری آگاه که نظر فرزند خود را هوشمندانه به خانه و خانواده معطوف می کنند در نمایش «پرواز کبک‌ها» دیده می‌شود.

حمید کیانیان طراح و کارگردان این نمایش گفت: هنر همواره در خدمت اهداف انسانی بوده و اگر در مواردی این قانون نانوشته به اسباب گوناگون و فرصت طلبانه دور زده شده است، حتما نقصانی رخ داده که هنر، مقصر آن نیست.

وی افزود: این اثر هنری که توسط معلولان عزیز اجرا می‌شود، می‌خواهد خطرها و چالش‌های فضای مجازی را از طریق هنر بررسی کرده و راه‌های بازگشت نوجوانان را به دنیای واقعی بیان کند. زیرا زندگی حقیقی در گوشی و تبلت‌ها نیست بلکه در واقعیت، جریان دارد.
داوود کیانیان نویسنده این اثر نیز اذعان داشت: هنگامی که دهان نهنگ‌های آبی در فضاهای مجازی و واقعی، برای بلعیدن جسم و روان نوجوانان ما از هر ترفندی استفاده می‌کنند، ضروری است تئاتر نوجوانان نیز از ابراز هشدارهای هنری غافل نشود.
وی گفت: نمایش پرواز کبک‌ها هشدار جدی به نوجوانان و خانواده آنهاست.

گروه تئاتر، موسیقی و صنایع دستی معلولان جسمی حرکتی بچه‌های باران تاکنون 556 اجرا در 31 شهر کشور به سرانجام رسانده است.
رضا کیانیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون مشاور هنری این اثر است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار