195979
۲۴ بهمن ۱۳۹۷

۶ تکنیک آموزش رفتار صحیح به کودکان/ از رفتار‌های خوب فرزندتان قدردانی کنید

یک متخصص اطفال با تاکید بر اینکه باید به کودک رفتار درست را آموزش داد، گفت: به کودک نشان دهید چگونه در زمان تعارف دیگران مودبانه عمل کند.

به گزارش کودک پرس ، علی محتشمی متخصص اطفال درباره تکنیک‌های آموزش رفتار درست به کودکان، اظهار کرد: در هنگام گفتگو با کودک و زمانی که درخواستی از او دارید از کلمات مودبانه‌ای همچون “لطفا” و “ممنونم” به صورت مکرر استفاده کنید، اجازه دهید کودک کلمات مودبانه را از زبان شما مرتب بشنود، با این روش کودک رفتار شما را الگوی خود قرار داده و در گفتگوهایش مانند شما عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: از کودک بخواهید تا رسیدن به نوبتش صبر کند، ریشه رفتار خوب احترام به دیگران است، ادعا کردن و بیان کردن نظر یکی از ویژگی‌های خوب رفتاری است، ولی باید مودبانه و با احترام صورت گیرد، کودک شما باید یاد بگیرد که تا وقتی نوبت او نرسیده نباید صحبت دیگران را قطع کند.

 

ضرورت آموزش رفتار مناسب به کودک در برابر تعارف

این متخصص اطفال با تاکید بر اینکه باید به کودک رفتار مناسب در برابر تعارف دیگران را آموزش داد، گفت: به کودک خود نشان دهید چگونه در زمان تعارف دیگران مودبانه عمل کند، از او بخواهید در موقع پذیرش تعارفات با احترام از طرف مقابل در زمان مناسب تشکر کند.

محتشمی با بیان اینکه کنترل احساسات بخشی از آموزش احترام گذاشتن است، گفت:  به کودک آموزش دهید که احساسات می‌تواند بخشی از احترام باشد، رفتار خوب و مناسب بازتاب دهنده شخصیتی دوست داشتنی و باملاحظه است؛ از رفتار‌های خوب کودک خود قدردانی کنید، این کار به کودک شما کمک خواهد کرد که بفهمد به او بها داده می‌شود و برای انجام رفتار‌های خوب تشویق می‌شود.

از اجبار کودک بپرهیزید

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه نباید کودک مجبور به رفتار خوب کرد، گفت: اهمیت دادن به رفتار خوب باید طبیعی باشد؛ کودک را به زور اجبار به داشتن رفتار خوب نکنید، با سپری شدن زمان و استفاده از تکنیک یادآوری کودک، کم کم رفتار خوب را یاد می‌گیرد.

وی یادآوری کرد: درست نیست که از کودکمان انتظار داشته باشیم همیشه بهترین رفتار‌های ما را تقلید کند، در حالیکه اغلب رفتار‌های معمولی ما را می‌بیند، ما ناخواسته به او می‌آموزیم که چگونه خوب یا بد رفتار کند، ولی زمان زیادی لازم است تا او بتواند رفتار درست را یاد بگیرد.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار