195171
۱۵ بهمن ۱۳۹۷
کریمی صارمی خبر داد؛

انجمن عکاسان کودک و نوجوان تاسیس می‌شود

علیرضا کریمی صارمی از راه‌اندازی انجمن عکاسان کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، کریمی صارمی، هنرمند عکاس و داور بخش عکس هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی «آفرینش» که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، در پیشنهاد برای اینکه توجه بیشتری به هنر عکاسی برای نوجوانان صورت گیرد تا خلاقیت یکی از ویژگی‌های اصلی عکاسان آینده شود، گفت: رشته عکاسی در دو دهه گذشته یکی از رشته‌های اصلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، اما به دلیل وجود مشکلات مالی در سیستم دولتی به‌تدریج نتوانستند اعتبارات لازم برای این هنر را جذب کنند، در نتیجه کلاس‌های عکاسی کمرنگ شد. این موضوع در مراکز آموزشی دیگر نیز اتفاق افتاده است و متاسفانه این هنر رو به فراموشی است.

 

این در حالی است که یکی از پرجاذبه‌ترین هنرها، عکاسی است و کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار به این هنر علاقه‌مندند، اما به دلیل گران شدن امکانات عکاسی، به نوعی از این هنر فاکتور گرفته شد و به هنرهای دیگر پرداختند که هزینه‌های کمتری دارند. البته تا جایی که من اطلاع دارم، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی انجمن عکاسان کودک و نوجوان است که بسیار موثر خواهد بود.

در عین حال، معاون فرهنگی کانون تلاش دارد تا برای خرید دوربین‌های عکاسی برای مراکز کانون در سراسر کشور تامین اعتبار کند. کریمی صارمی در پایان گفت: مدیران کانون برای شروع فعالیت‌های مجدد در زمینه عکاسی علاقه‌مند هستند، اما به علت مشکلات مالی گرفتار شدند.

 

امیدوارم این مشکلات مالی حل شود تا کانون همچنان مرکزی برای آموزش عکاسی برای نوجوانان باشد و نقطه آغاز عکاسی برای نوجوانان از کانون پرورش کودکان و نوجوانان استارت بخورد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار