194004
۰۴ بهمن ۱۳۹۷
ا پایان مهلت ثبت نام در خراسان شمالی؛

بیش از ۴۰۰ فعال قرآنی در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهآمتان ثبت نام کردند

۴۵۹ حافظ، قاری، مؤذن و هنرمند قرآنی نوجوان برای شرکت در مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهآمتان خراسان شمالی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش کودک پرس ، هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: 459 تن از قاریان، حافظان، مؤذنین و هنرمندان نوجوان و جوان عضو کانون های مساجد استان در این جشنواره ثبت نام کردند.

 

وی افزود: از این میان 293 تن در گروه برادران و 166 نفر نیز در رشته های مربوط به مسابقات خواهران ثبت نام کردند.

 

شیرازیان،  در خصوص  آمار شرکت کنندگان در رشته های مختلف این دوره از مسابقات از میان آمار نهایی اعلام شده نیز گفت: 113 نفر در رشته حفظ جزء 30، 115 کودک و نوجوان در رشته نقاشی آیات و در رشته های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی اذکار نماز به ترتیب 75، 49 و 23 نفر شرکت کردند.

 

وی همچنین شرکت کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم  را 13 نفر اعلام کرد و افزود: 67 موذن  نوجوان در رشته اذان و نیز 4 نفر هم در رشته صحت اذکار نماز به رقابت می پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به زمان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان اشاره کرد و زمان آن را نیمه دوم بهمن ماه اعلام کرد.

 

وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: مرحله کشوری این مسابقات اردیبهشت ماه 98 در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

گفتنی است، سیزدهمین دوره  مسابقات قرآنی مدهآمتان در رده سنی 16 تا‌ 30 سال در دو بخش خواهران و برادران، در دو رشته «قرائت تحقیق» و «حفظ کل» و رده سنی هفت تا 16 سال در 6 رشته «قرائت ترتیل»، «حفظ جزء 30»، «نقاشی آیات»، «قرائت تقلیدی»، «اذان» و «قرائت نماز» برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار