249728
۰۸ آذر ۱۴۰۲
محسن غلامی

۲ هزار و ۳۴۶ کودک خراسان‌شمالی از حمایت تغذیه‌ای بهره‌مند شدند

سرپرست اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۳۴۶ کودک ۶ تا ۵۹ ماهه در استان از حمایت‌های تغذیه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش کودک پرس ، محسن غلامی روز سه شنبه اظهار کرد: این کودکان در شهرستان های مختلف خراسان شمالی شناسایی و برای دریافت حمایت های تغذیه ای به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

وی افزود: ۶۶۶ نفر از این کودکان در شهرستان های اسفراین و بام و صفی آباد و یکهزار و ۶۸۰ کودک نیز در سایر شهرستان های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی هستند.

غلامی ادامه داد: این کودکان دچار اختلال رشد هستند که برای تامین امنیت غذایی و بهبود شرایط جسمی مورد حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته اند.

استمرار حمایت از کودکان دچار اختلال رشد

سرپرست اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: کودکان دچار اختلال رشد در گام نخست از طریق سنجش و بررسی ها در پایگاه‌ها و خانه‌ های بهداشت شناسایی شده و پس از استحقاق سنجی، مشمول حمایت تغذیه ای می شوند.

غلامی افزود: کودکان در دهک های یک تا هفت درآمدی برای حمایت تغذیه ای در این طرح قرار می گیرند و در این زمینه برای هر کودک در دهک یک تا پنج ماهانه ۱۰ میلیون ریال و برای هر کودک در دهک ۶ و هفت ماهانه ۶ میلیون ریال به حساب سرپرست خانواده واریز می شود.

وی ادامه داد: در این طرح سرپرست خانوار می توانند برای خرید ۱۶ قلم کالای سبد غذایی به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کنند و البته خرید کالا در فروشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد و وضعیت جسمی و بهبودی کودک دچار اختلال رشد پایش می شود.

غلامی خاطرنشان کرد: وضعیت جسمانی کودک بعد از سه ماه اگر رو به بهبودی باشد، این حمایت ها استمرار خواهد داشت.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار