موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
193206
۲۷ دی ۱۳۹۷

شناسایی سالیانه ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: سالیانه در اجرای طرح سنجش حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز را تست می‌کنیم که طی آن هشت یا ۹ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه و ۶۰ هزار کودک دیرآموز و اتیستیک شناسایی می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، مجید قدمی در مورداجرای طرح سنجش اظهار کرد: اجرای طرح سنجش دانش آموزان در سال ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد و به دنبال آن هستیم که برای این سنجش‌ها به سن تولد نزدیک‌تر شویم؛ بنابراین سال گذشته از والدین کودکان پنج سال نیز خواستیم آنان را برای سنجش بیاورند اما چون طرح اجباری نبود فقط ۳۰۰ هزار نفر مراجعه کردند. درحالی‌که باید یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مراجعه می‌کردند بنابراین پیگیر آن هستیم که این برنامه‌ها را توسعه دهیم.

وی افزود: در این طرح‌ها اطلاعات بسیاری خوبی به دست می‌آوریم و یکی این موارد شناسایی ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: والدین پس از تولد فرزند دچار معلولیت دچار وضعیتی می‌شوند که به آن در اصطلاح روانشناسی، دوره ماتم‌زدگی اطلاق می‌شود و پس از دوره افسردگی نهایت کودک را پذیرش می‌کنند.

 

قدمی اضافه کرد: هنگامی‌که والدین به نقطه پذیرش کودکان معلول برسند، می‌توانیم از همکاری آنان در مدرسه استفاده و با حضور فعال آنان از حقوق اجتماعی کودکان دفاع کنیم.

 

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر از والدین کودکان معلول در کلاس‌های آموزش اولیا شرکت کردند و هرچند مردان معمولاً در دوره‌های آموزشی شرکت نمی‌کنند اما سال گذشته توانستیم ۳۰ هزار نفر از مردان را نیز در این کلاس‌ها آموزش دهیم.

 

قدمی گفت: هنگامی‌که فرزند معلول متولد می‌شود، معمولاً پدران تلاش می‌کنند صورت‌مسئله را پاک کنند و به‌طور مثال صبح زود می‌روند و شب دیرهنگام به خانه می‌آیند درحالی‌که برای رشد معقول فرزند دارای نیاز ویژه، هم پدر و هم مادر باید کمک کنند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار