192179
۱۹ دی ۱۳۹۷

اجرای طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی در وسایل حمل و نقل عمومی لنگرود

نشست هماهنگی در خصوص اجرای طرحی پیشنهادی از سوی یکی از تسهیلگران جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز چهارشنبه ١٢ دیماه سالجاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، سهراب مقدسی طی گفتگویی اعلام کرد : طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی در وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه سرویس های مدارس با همکاری اتحادیه تاکسیرانی لنگرود و مدرسه هوش پرور این شهرستان برگزار و مورد استقبال دانش آموزان و مسئولین مدارس لنگرود گردیده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود همچنین افزود : درطرح پیشنهادی یکی از تسهیلگران جام باشگاه های کتابخوانی در مدرسه هوش پرور لنگرود که در قالب  سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود ، تلاش می شود تا از جملات انگیزشی کتابها ، کتابهایی که جوایزی کسب نموده اند و یا کتاب های پرخواننده در درون تاکسی های شهر و سرویس های مدارس به ترویج فرهنگ کتابخوانی بپردازند.

مقدسی در ادامه با تشریح طرح جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ، گفت : در این طرح، نخست مربیان، معلمان و مروجان کتابخوانی به عنوان تسهیلگر برای تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی با حضور در کارگاه‌هایی آموزش می‌بینند. سپس با کمک آنها گروه‌های دست‌کم ۱۲ نفره کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌شود. این باشگاه‌ها در کتابخانه‌ها، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدارس، مساجد، مراکز بهزیستی، مجتمع‌های مسکونی، کانون‌های فرهنگی و هنری، سراهای محله، فرهنگسراها و دیگر مراکز تجمع کودکان و نوجوانان در شهرها و روستاها فعالیت می‌کند.

 

در سومین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان لنگرود اجرا شده است ،  ٩ باشگاه همکاری و فعالیت دارند.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار