191461
۱۳ دی ۱۳۹۷
یک خبر خوب|آئین مردمان این دیار مهربانی است؛

کمک ۳۰۰ میلیون تومانی اوراماناتی‌ها به کودک سرطانی/ مردم: کنارت هستیم فقط با بیماری‌ات بجنگ «ارسطو»

مردمان سرزمین اورامانات طی فراخوانی یک دل و یک صدا برای کمک به ارسطو رسولی که نیازمند پیوند مغز استخوان است، دست در دست هم دادند.

به گزارش کودک پرس ، نزدیک به یک هفته است که تصویری از یک کودک معصوم از اهالی روستای دودان بخش باینگان شهرستان پاوه در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.

تصویر کودکی که برای درمانش میلیون‌ها تومان پول لازم است و جمع‌آوری این همه پول در این وضعیت بد اقتصادی تقریبا کاری غیرممکن به‌نظر می‌رسید، تا اینکه همتی بلند از شاهونشینان در اورامانات غیرممکن‌ها را ممکن کرد و در نزدیک به یک هفته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان پول جمع‌آوری شد.

 

«ارسطو رسولی» چند سالی است که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که  کار به پیوند مغز استخوان رسیده و چون سلول‌های بنیادیش در بانک ناف ایران موجود نیست نمونه مغز استخوان را برایش از آلمان تهیه کرده‌اند که با هزینە سرسام‌آور 18 هزار یورویی این نمونه به دستش خواهد رسید هزینه‌ای که از عهده خانواده این کودک روستانشین و معصوم خارج است و در این بین مردمان سرزمین اورامانات با لبیک به فراخوان‌های کانال‌های تلگرامی اورامانات یک دل و یک صدا برای کمک به ارسطو دست در دست هم دادند و اقدام به جمع‌آوری هزینه این پیوند استخوان برای ارسطو کردند که خوشبختانه همت بلند شاهونیشینان و مردم نوع‌دوست اورامانات سبب شده تا به این لحظه مبلغی در حدود ۳۰۱ میلیون تومان جمع‌آوری شود.

 

در این راستا همه از هر صنف و قشری برای کمک به ارسطو به میدان آمدند و اقدامات ارزشمندی انجام دهند و در این بین هنرمند یعقوب شجاعی از شهرستان پاوه اقدام به فروش تابلوی هنری و ارزشمند خود به نفع کمک به ارسطو کرده است.

شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سرمایه یک هنرمند اثرش است در این بین قصد دارم برای کمک به دانش‌آموز گرفتار سرطان (ارسطو رسولی) این تابلو نقاشی در ابعاد ۱۳۰×۸۰ سانتی‌متر را از طریق مزایده به فروش برسانم.

وی در توضیح این اثر هنری، ادامه داد: در سال ۹۵ در نخستین نمایشگاه آرت گالری‌های جهان در موزه قصر تهران به‌عنوان اثر برگزیده از طرف انجمن نقاشان حرفه‌ای ایران انتخاب شد‌.

این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه قیمت پایه این تابلو ۵ میلیون ریال است، افزود: خریدار این اثر هنری می‌تواند مبلغ پول را به شماره کارت خانواده ارسطو واریز کند.

شجاعی با قدردانی از همت خیران گرانقدر و استقبال از مزایده اثر هنری به نفع دانش‌آموز بیمار سرطانی و ثبت مبلغ یک میلیون تومانی تا این لحظه که ۲۴ ساعت از آغاز مزایده گذشته است، گفت: به اطلاع عموم شهروندان عزیز و نیک‌اندیشان گرامی می‌رسانم مزایده تا ساعت ۲۲ روز چهارشنبه دوازدهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت و این تابلوی نقاشی با احترام و تقدیر از  تمامی مشارکت کنندگان در این مزایده، به بالاترین قیمت پیشنهادی تقدیم می‌شود.

وی  ضمن دعوت از شهروندان علاقمند به آثار هنری درخواست کرد برای خرید این اثر هنری می‌توانند تلفن تماس ۰۹۲۸۸۳۹۷۰۵۷ تماس حاص فرمایند.

شجاعی با بیان اینکه هدف از این اقدام مشارکت در یاری رساندن به این کودک است، گفت: امیدوارم بتوانم در یاری رساندن به این کودک سرطانی سهمی داشته باشم.

اکبر رضایی یکی از بانیان جمع‌آوری پول برای این کودک سرطانی، گفت: به یاری خداوند و با کمک خیران مبلغ ۳۰۱ میلیون تومان برای ارسطو جمع‌آوری شده است.

وی افزود: از تمامی کسانی که به هرنحوی در جمع‌آوری این پول کمک‌رسان بودند و تمامی کسانی که کمک کردند قدردانی می‌کنم.

رضایی افزود: این پول که در دو حساب جمع‌آوری شده است روز پنجشنبه در حضور بزرگان به خانواده این کودک تحویل داده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به جمع‌آوری شدن مبلغ مورد نظر، گفت: لازم است از تمامی نیکوکاران چه در اورامانات و استان کرمانشاه و چه در سراسر میهن اسلامی که به هر نحوی کمک حال ارسطو شدند قدردانی کنم.

این روزها مردم اورامانات دست به دست هم تجلی بخش شعر چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار شدند. و با کمک به ارسطو ثابت کردند که آئین مردمان این دیار مهربانی است.

 

 

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار