189555
۲۸ آذر ۱۳۹۷
معاون فرماندار کرمان:

اجرای طرح ساماندهی متکدیان/۱۴۰ نفر کودک خیابانی در کرمان شناسایی شدند

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار کرمان از اجرای طرح ساماندهی متکدیان در کرمان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علی سلاجقه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده و پرونده های تشکیل شده حدود ۳۰۰ نفر متکدی در شهرکرمان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر مرد و ۱۲۰ نفر زن است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۴۰ نفر کودک خیابانی زیر ۱۸ سال در سطح شهر کرمان شناسایی شدند که حدود ۱۲۰ نفر از کودکان افغانستانی و نزدیک به ۲۰ نفر آنها ایرانی هستند.

سلاجقه گفت: براساس طرحی در استانداری کرمان ساماندهی و جمع آوری متکدیان در سطح استان کرمان در دستور این ستاد قرار گرفته است. شهر کرمان به عنوان پایلوت طرح ساماندهی متکدیان در نظر گرفته شده که در راستای اجرای این طرح ۱۲۶ متکدی جمع آوری شد.

وی گفت: از این تعداد ۱۹نفر آنها کودک زیر ۱۸ سال هستند و از این تعداد ۱۸ نفر افغانستانی و یک کودک ایرانی است .

معاون برنامه ریزی وعمرانی فرماندار کرمان بیان داشت: در اجرای طرح ساماندهی متکدیان در شهر کرمان ۳۴ نفر زن متکدی جمع آوری شده که ۱۰ از این تعداد به دلیل مشکلات خاصی که داشتند تحویل گرمخانه شدند.

وی ابراز داشت: از ۱۲۶ نفر معتادی که در این طرح جمع آوری شدند ۷۲ نفر مرد بوده که ۱۰ نفر آنها افغانی و ۶۲ نفر ایرانی است. بر اساس هماهنگی به وجود آمده و دستور قاضی دو نفر از ۶۲ نفر تحویل کمپ ماده ۱۶ شده و مابقی هم بر اساس تعهداتی که داده اند آزاد شدند .

سلاجقه افزود: یکی از مشکلات این طرح نبود کمپ ویژه خانم ها است که ما نمی توانیم به خوبی کار ساماندهی را انجام دهیم.

وی گفت: دو گرمخانه با ظرفیت ۹۰ نفر در شهر کرمان وجود دارد و افراد تنها می توانند در یک دوره ۲۴ یا ۴۸ ساعت در گرماخانه بمانند.

وی ابراز داشت: در زمینه کمپ مردان هم با مشکل محدودیت پذیرش مواجه هستیم و از سوی کمپ اعلام شده که دیگر بیشتر از این ظرفیت نداریم.

منبع:‌ مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار