موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
185141
۲۰ آبان ۱۳۹۷

۴۰ نویسنده کودک در ۴۰ شهر

جعفر توزنده‌جانی، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از حضور ۴۰ نویسنده در ۴۰ شهر و مرکز استان به مناسبت هفته کتاب خبر داد و گفت: هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در فراخوانی از اعضای خود برای همراهی در پنجمین پویش ملی کتاب‌گردی دعوت کرده است.

به گزارش کودک پرس ، جعفر توزنده‌جانی، درباره برنامه‌های این نهاد مدنی در هفته کتاب گفت: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از اعضای خود خواسته است در روز پنج‌شنبه اول آذرماه 1397 و همزمان با روز کتاب‌گردی در کتاب‌فروشی‌های شهر و محله خود حضور یابند و به خرید کتاب و ترویج کتابخوانی میان مردم بپردازند.

وی افزود: کتاب‌گردی پویش و برنامه‌ای فرهنگی است که از پنج سال قبل به پیشنهاد احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ترویج کتابخوانی و حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در ایام هفته کتاب برپا می‌شود و معمولا نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و دست‌اندرکاران کتاب کودک در آن حضور پررنگی دارند.

دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در ادامه بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته کتاب، زنگ کتاب در تهران و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

توزنده‌جانی گفت: براین اساس در هفته کتاب 20 اجرا در مدارس تهران خواهیم داشت که از سوی 20  نویسنده کودک و نوجوان برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز 40 نویسنده به دیدار اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی در 40 شهر و مرکز استان می‌روند. این نویسندگان ضمن دیدار با اعضای باشگاه‌ها، در برنامه‌هایی که از سوی مسئولان فرهنگی شهرها اجرا می‌شود، شرکت کرده و  از کتاخانه‌ها و مراکز فرهنگی هم بازدید می‌کنند.

به گفته این نویسنده، فرهاد حسن‌زاده، عزت‌الله الوندی، محمود برآبادی، حمیدرضا شاه‌آبادی، جمال‌الدین اکرمی، جعفر توزنده‌جانی، احمد اکبرپور، محمدرضا شمس، علی‌اصغر سیدآبادی، مصطفی خرامان و محمدرضا یوسفی از نویسندگانی هستند که در این برنامه حضور دارند.

 

 

 

 

منبع: ایبنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار