250757
۲۳ دی ۱۴۰۲
مهدی سیم ریز

دبیر جشنواره تئاتر کودک رضوی: تعداد آثار روند افزایشی دارد

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره بودند، تصریح کرد: امسال با وجود اینکه تا روز پایان فراخوان مهلت باقیست، تعداد از سال گذشته فراتر رفته است.

به گزارش کودک پرس ، مهدی سیم ریز با اشاره به حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در دوره چهاردهم اظهار داشت: این تغییر با استقبال خوب هنرمندان روبروشد و بر این اساس حجم قابل توجهی از هنرمندان امسال درخواست حضور در جشنواره را داشتند که این استقبال به طور ملموسی از دیگر دوره‌ها، بیشتر است.

وی عنوان کرد: در تماس‌هایی که با هنرمندان داشتیم محرز شد نگاه‌ها نسبت به این تغییر در جشنواره، بسیار مثبت و امیدوارکننده است.

سیم ریز ابراز داشت: در جریان انتخاب آثار نیز به سمتی خواهیم رفت که گروه‌هایی که توان بیشتر و تجربه بهتری برای تولید آثار دارند، در ادامه مسیر همراه جشنواره باشند تا بر این مبنا شاهد خروجی قابل دفاعی از این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره بودند، تصریح کرد: امسال با وجود اینکه تا روز پایان فراخوان مهلت باقیست، تعداد از سال گذشته فراتر رفته است.

مانند تمام جشنواره‌ها، در روز پایانی فراخوان با پیک ارسال آثار مواجه خواهیم بوددبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی متذکر شد: این روند در روزهای باقیمانده فراخوان باز هم افزایش پیدا می‌کند چرا که مانند تمام جشنواره‌ها، در روز پایانی فراخوان با پیک ارسال آثار مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی غالبا به تغییر رویکرد جشنواره برای حذف بخش رقابتی نگاه مثبتی داشتند، گفت: در سال‌های اخیر به حدی هزینه تولید اثر بالا رفته که برای گروه‌های نمایشی هر چیزی که به اجرای بهتر اثر، کمک کننده باشد جذاب است.

سیم ریز ادامه داد: در شکل جدید جشنواره گروه در شهر خودش بدون ایجاد هزینه اضافی چون بلیت گروه، حمل بار و هزینه‌های غیرتئاتری همه کمک هزینه جشنواره را خرج کار می‌کند و بلیت فروشی در اختیار گروه است و مجموعا درآمد حرفه ای و فنی و بحث تجاری کار از نظر درآمدی بسیار بیشتر شکل دوره های قبلی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مرحله حاضر بنا بر رزومه کارگردان و گروه و ارائه یک طرح مناسب برای اجرا هست؛ همه گروه‌ها حتی در این فرصت باقیمانده این امکان را دارند که برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کنند.

سیم ریز با بیان اینکه یک فرصت کافی برای تکمیل و تألیف نمایشنامه و شرایط اولیه آماده سازی گروه در اختیارشان قرار خواهیم داد، یادآور شد: گروه های تئاتری حدود ۴۵ روز فرصت خواهند داشت تا شکل اولیه کار را آماده کنند و به این جهت در حال حاضر بحث خود نمایشنامه بصورت کامل و دقیق مطرح نیست.

از سری برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا (ع) ۲۹ آذرماه منتشر شد.

در این فراخوان آخرین‌مهلت ارسال طرح و ایده و یا نمایشنامه پیشنهادی و رزومه ۲۵ دی‌ ۱۴۰۲، زمان اجرای گروه‌ها ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و تاریخ برگزاری اختتامیه جشنواره: میلاد امام رضا علیه‌السلام (دهه کرامت۱۴۰۳) در مشهد مقدس اعلام شده است

اطلاع‎‌رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت‌‎نام و ارسال اثر از طریق سامانه portal.shamstoos.ir انجام می‌‎شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار