183167
۰۵ آبان ۱۳۹۷

انجمن‌های فرهنگی ادبی نوجوان استان بوشهر آغاز بکار کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری نوجوان این استان آغاز به کار کرد.

به گزارش کودک پرس ، زهره عالی نسب در آئین آغاز به کار انجمن های فرهنگی ادبی نوجوانان استان بوشهر افزود: انجمن های کانون پرورش فکری فرصتی مغتنم و مناسب برای به بارنشستن استعدادهای نوجوانان است.
وی بیان کرد: این انجمن ها محیطی را فراهم می کنند که برخی نیازهای دوران نوجوانی از جمله توجه، ارتقای عزت و اعتماد به نفس، مهم شمردن، دیده و شنیده شدن و تربیت تفکر انتقادی برای آنها محقق شود.

عالی نسب تاکید کرد: وجود انجمن ها یکی از مراحل فرآیند تجربه خلاق در میان اعضای کانون است.
وی تربیت مخاطب پرسشگر و کنشگر، کشف و پرورش استعدادهای اعضای نوجوان، ارتقای حس مسئولیت پذیری و ایجاد روحیه کارگروهی در نوجوانان را از هدف های انجمن های هنری، ادبی و فرهنگی عنوان کرد.

در این برنامه هر کدام از کارشناسان مسئول و متخصص هنری، ادبی و فرهنگی به بیان و ‌تشریح وضعیت فعالیت و اهداف انجمن های تخصصی ادبی شامل بازآفرینی، بازنویسی و خوانش متون کهن و همچنین نقد و بررسی آثار ادبی در زمینه شعر و داستان پرداختند.

در بخش فعالیت های هنری توجه ویژه به فعالیت های عکاسی، فیلم سازی، نقد فیلم و‌ نمایش عروسکی و‌ در بخش فرهنگی نیز تقویت بخشی به کارگاه های فن بیان و نقالی شامل شاهنامه خوانی،حافظ خوانی و سعدی خوانی مورد تاکید قرار گرفت.
اعضا نوجوان کانون به بیان ایده های خلاقانه و ‌پیشنهادهای سازنده در خصوص انجمن ها پرداختند.

در حاشیه این مراسم از سعید نوذری بعنوان شاعر و هنرمند موفق و عضو قدیمی و برجسته کانون پرورش فکری بوشهر تقدیر شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار