18151
۲۷ خرداد ۱۳۹۶
در شهر بندرعباس و با حضور رضا فیاضی انجام می شود؛

کارگاه آموزشی بازی‌های نمایشی و تأثیر آن در پرورش کودک

کارگردان و پیشکسوت حوزه نمایش کودک و نوجوان گفت: امروزه نمایش خلاق چنان کاربردی پیدا کرده است که سیاستمداران کشورهای مختلف ازجمله چین اقدام به تشکیل گروه‌های مختلف نمایش کودک و بازی‌های خلاقیت کرده‌اند.

به گزارش کودک پرس، رضا فیاضی عصر امروز در کارگاه آموزشی بازی‌های نمایشی و تأثیر آن در پرورش کودکان و نوجوانان در بندرعباس اظهار داشت:مادران با انگشت‌های دست خود می‌توانند یک داستان جذاب و زیبا را بازی کنند و  پدر و مادر برای ایجاد ذهن خلاق در بین فرزندان خود باید برای آنها تئاتر بازی کنند.

وی ادامه داد: سه مؤلفه بدن، صدا و ذهن خلاق در بازیگری تئاتر مؤثر است ولی این ذهن خلاق است که ما را با دنیای دیگر متفاوت می‌کند. آرزو دارم واقعاً کار کودک در تلویزیون ساخته شود و من در آن شرکت کنم.

فیاضی بیان داشت: از سال ۵۴ در کتابخانه‌های کانون‌های پرورش فکری استان‌های مختلفی می‌رفتم و تدریس می‌کردم زیرا آن زمان دانشجوی دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران بودم و خاطرات زیادی از خودم در «کارتون زی زی گولو» و استقبال زیادی را از  مردم در حوزه کودک-خانواده را بیاد دارم.

کارگردان و پیشکسوت حوزه نمایش کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در دنیای بازیگری بیشتر به کار کودک علاقه‌مندم و آرزو دارم واقعاً کار کودک در تلویزیون ساخته شود و من هم حضور داشته باشم.

فیاضی اظهار کرد: در دنیای امروز، نمایش خلاق چنان کاربردی پیدا کرده است که سیاستمداران کشورهای مختلف از جمله چین اقدام به تشکیل گروه‌های کودک و بازی‌های خلاقیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: الفبای نمایش خلاق از کانون گرفته شده است و  یکی از مواردی که روی آن زیاد کار کرده‌ام نمایش «ت مثل تئاتر» در کیش است و در حال حاضر در سینما لبخند کیش در حال اجراست.

این کارگردان و پیشکسوت حوزه نمایش کودک و نوجوان یادآور شد: خاطره‌نویسی می‌تواند نقش مثبتی را در ایجاد علاقه‌مندی بچه‌ها به نوشتن داشته باشد.

 رضا فیاضی نویسنده، کارگردان و بازیگر در بیش از ۷۰ اثر هنری شامل تئاتر، سینما، سریال تلویزیونی حضور داشته و شش عنوان کتاب شامل نمایشنامه، شعر و داستان چون ت مثل تئاتر، بانوی نیلوفر، قصه‌های آسیه‌آباد و بازیگر از این هنرمند پیشکسوت تئاتر به چاپ رسیده است.

منبع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار