179959
۱۵ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان:

محوریت برنامه‌های هفته کودک در استان سمنان مهارت‌آموزی است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بابیان اینکه سیاست‌های این نهاد گام نهادن در راستای توسعه پایدار است، گفت: محوریت برنامه‌های هفته کودک استان سمنان مهارت‌آموزی است.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال در آیین آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک و گشایش نمایشگاه «کلک طلایی» به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان بابیان اینکه در شرایط جامعه امروز باید بیش از هر چیز بر ضرورت مهارت‌آموزی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان تأکید کنیم، ابراز داشت: محوریت برنامه‌های هفته کودک در استان سمنان بر پایه مهارت‌آموزی استوار است تا با بهره‌گیری از آن بتوان جامعه فردا را برای پذیرش مسئولیت آماده کرد.

وی بابیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری شرایط برای پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان فراهم است، افزود: در هفته جهانی کودک تلاش شد تا بر مقوله‌های شکل‌گیری شخصیت افراد در دوران کودکی بر پایه کشف استعدادها و مهارت‌آموزی تأکید بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بابیان اینکه رسیدن به جامعه بر خواسته از رشد انواع مهارت ای فردی و اجتماعی مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق است، ابراز داشت: قطعاً رسیدن به این مهم تنها از عده یک‌نهاد خارج است و این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌های اجرایی نیز همگام با برنامه‌های دولت در راستای اهداف کودک و نوجوان گام بردارند.

جمال در ادامه تصریح کرد: اگر کودکانی داشته باشیم که از آموزش‌های اصولی و مهارت‌های ویژه بهره‌مند شده باشد می‌توان به ساختن جامعه مطلوب و رسیدن به توسعه پایدار اندیشه کرد بنابراین برای تحقق این گام همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی بابیان اینکه از تعداد ۴۲ هزار و ۸۵۱ کودک و نوجوان ۱۳ هزار و ۸۷۰ نفر ساکن روستاها هستند، افزود: قطعاً برنامه‌ریزی‌ها نباید مختص مراکز شهرستان‌ها باشد و سوق دادن برنامه‌های آموزشی به سمت تقویت خلاقیت‌ها و مهارت‌آموزی در روستاها باید موردتوجه مسئولان نیز باشد.

۲۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان دایر است که در همه این پایگاه‌ها برنامه‌های هفته جهانی کودک پیگیری و دنبال می‌شود.

چهاردهم لغایت بیستم مهرماه در تقویم بین‌المللی به نام هفته جهانی کودک نام‌گذاری شده است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار