موقعیت فعلی شما : خانه/کودک پلاس
17961
۲۴ خرداد ۱۳۹۶

درخشش کودکان در مراسم جزءخوانی قرآن

به گزارش کودک پرس، در مهمانی ماه مبارک رمضان، میزبان کریم و بسیار بخشنده آن با نعمتهای بیکران مادی و معنوی خود سفره این مهمانی را زینت داده و در این میان بدون شک نعمتی ارزنده تر از قرآن بر سر این سفره نمی توان یافت، نعمتی که ماه رمضان شرافت خود را از نزول […]

به گزارش کودک پرس، در مهمانی ماه مبارک رمضان، میزبان کریم و بسیار بخشنده آن با نعمتهای بیکران مادی و معنوی خود سفره این مهمانی را زینت داده و در این میان بدون شک نعمتی ارزنده تر از قرآن بر سر این سفره نمی توان یافت، نعمتی که ماه رمضان شرافت خود را از نزول آن گرفته است.

قرآن آخرین پیام الهی و گرامی ترین میراث رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) و ماه رمضان ماه انس و نزدیکی بیش از بیش با این کتاب آسمانی و تدبر در آیات قرآنی آن است و در این ماه شاهد حضور گسترده مردم در برنامه ها و محافل قرآنی هستیم و روزه داران تلاش خود را برای بهره مندی از نعمات این ماه آسمانی و برخورداری از نور قرآن انجام می دهند چراکه ماه رمضان ماه نزول این پیام آسمانی فرصتی استثنایی برای شناخت و تدبر در آیات نورانی قرآن است.

درخشش حضور کودکان در آئین جزء خوانی قرآن/ مصلی شهرکرد نورباران شد

و همچنان که با شروع ماه مبارک رمضان شاهد برافراشتن پرچم محافل قرآنی در سراسر کشور هستیم در شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری نیز شاهد رونق این محافل نورانی هستیم و روزه داران استقبال خوبی از این برنامه ها داشته اند.

در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد نیز مراسم جزء خوانی قرآن کریم هر روز عصر برگزار می شود و به مدت یک ساعت از رسانه ملی بصورت زنده پخش می شود.

اما آنچه بیش از هر چیزی در این آئین نورانی خودنمایی می کند، حضور گسترده کودکان و نوجوانان است.

درخشش حضور کودکان در آئین جزء خوانی قرآن/ مصلی شهرکرد نورباران شد

کودکان و نوجوانان همراه با والدین خود و با پوشش مرتب و اسلامی خود رونق بخش محفل قرآنی مصلی شهرکرد هستند.

یکی از کودکان دلیل حضور خود در آیین نورانی جزء خوانی را علاقه به قرائت قرآن اعلام کرد و گفت: همیشه منتظر رسیدن ماه رمضان هستم تا با مادر خود به مصلی بیایم و با دوستان خود قرآن بخوانم.

زهرا خانم به تازگی به سن تکلیف رسیده و با پوشیدن چادر نماز خود هر روز در کنار مادرش در مصلی مشغول قرائت قرآن می شود.

درخشش حضور کودکان در آئین جزء خوانی قرآن/ مصلی شهرکرد نورباران شد

مادر این کودک عنوان می کند: از سال گذشته که به مراسم جز خوانی مصلی می آمدم دخترم را به همراه خود می آوردم و او با قرآن آشنا شد و امسال علاقه و تمایل زیادی برای حضور در این برنامه داشت.

خانم کریمی به مادران توصیه کرد تا کودکانشان را با خود به محافل قرآنی ببرند تا از همین کودکی با قرآن آشنا شده و از اثرات معنوی آن در زندگی خود بهره مند شوند.

پسر بچه ای نیز در گوشه ای دیگر از مصلی در کنار پدر خود مشغول قرآن خواندن بود و وقتی از وی پرسیدم آیا می تواند به راحتی قرآن بخواند، گفت: پدرم هر روز قرآن می خواند و من در کنارش قرآن خواندن را یاد گرفته ام.

درخشش حضور کودکان در آئین جزء خوانی قرآن/ مصلی شهرکرد نورباران شد

در سراسر مصلی حضور پررنگ کودکان و نوجوانان موج می زند و مسئولان برگزاری مراسم نسبت به این موضوع خوشحال هستند و عنوان می کنند امسال حضور این قشر پررنگ تر و گسترده تر بوده و مصلی هر روز میزبان جمعیت زیادی از کودکان و نوجوانان است.

مهدی پرتویی، رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری گفت: با شروع برنامه جزء خوانی در ماه مبارک رمضان هر روزه شاهد جمعیت زیادی از کودکان و نوجوانان در این مراسم هستیم که این موضوع برای ما بسیار ارزشمند است و می تواند نقش مهمی در تربیت دینی این افراد داشته باشد.

وی افزود: برنامه جزء خوانی هر روز از ساعت 18 تا 17 و 30 دقیقه در مصلی شهرکرد برگزار می شود که هر روز یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان برجسته استان قرائت می شود و پس از آن تفسیر می شود.

رئیس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انتظار است تا مادران و پدران ضمن حضور در این مراسم نورانی و برخورداری از معنویات آن، فرزندان خود را نیز به همراه بیاورند تا از همین کودکی با قرآن آشنا شده و در آینده از اثرات آن بهره مند شوند.

درخشش حضور کودکان در آئین جزء خوانی قرآن/ مصلی شهرکرد نورباران شد

احمدرضا بسیج، کارشناس مسائل مذهبی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال شاهد حضور پررنگ کودکان در مراسم جزء خوانی هستیم و این موضوع می تواند نقش بسیار مهمی در تربیت آنها داشته باشد و ضروری است تا خانواده های بیشتری به این موضوع توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر خانواده ها در تربیت فرزندان خود از آموزه های قرآنی الگو بگیرند و فرزندان خود را از همان ابتدا با قرآن مانوس کنند شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج ارزش های دینی در جامعه می شویم.

این کارشناس مسائل مذهبی در استان بابیان اینکه مساجد و محافل دینی بهترین مکان ها برای حضور کودکان و نوجوانان است، افزود: باید تلاش کرد با برگزاری برنامه های جذاب جوانان و نوجوانان را بیش از پیش به مساجد جذب کرد.

منبع : شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار