177878
۰۴ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان:

گلستان دارای ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: اکنون در استان گلستان ۲۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

به گزارش کودک پرس ، عبدالرضا چراغعلی، در نشست برنامه ریزی و بررسی آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین گلستان که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شده بود اظهار کرد: مهاجرت در مفاهیم علمی عبور از یک جغرافیا مشخص و ورود به یک جغرافیا جدید است.

وی با بیان اینکه مهاجرت برای مقصد یک ظرفیت ایجاد می کند، افزود: طبق آمارهای اعلام شده ۷۳ درصد از دانشجویان یکی از گروه های دانشگاه صنعتی شریف تهران مهاجرت کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت میلیون ایرانی قصد رفتن از کشور را دارند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اصرار بر رفتن دارند که از این تعداد ۶۵۰ هزار نفر نخبه هستند.

وی یادآور شد: طبق پیش بینی های انجام شده در ۱۰ سال آینده به دلیل تغییرات اقلیمی و شرایط جغرافیایی در کشور نیمی از جمعیت استان ها به دیگر استان های کشور مهاجرت کنند.

چراغعلی اظهار کرد: آثاری که مهاجرت با خود به همراه دارد باعث شده تا چند سال اخیر فرهنگ، تاریخ و هویت ما دچار تغییر و چالش شود و حتی عزاداری های امام حسین(علیه‌السلام) به گونه ای دیگر در شهر و دیارمان اجرا می شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل خشکسالی ها که وجود دارد در پنج ماهه نخست امسال بیشترین مهاجرت ها در استان های مازندران و گلستان اتفاق افتاده است.

معماری غلط گنبدهای فیروزه ای مساجد را در پشت ساختمان های تجاری گم کرده است

وی افزود: امروز با مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد باید دستگاه هایی همچون تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و دیگر نهاد های فرهنگی بایکدیگر بسیج شوند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

چراغعلی در ادامه با بیان اینکه معماری غلط باعث تغییر رفتار می شود، اظهار کرد: در گذشته معماری ها به گونه ای بود که تمام عبور های مردم به اماکن مقدس ختم می شد اما اکنون تمام مناره ها، گنبدهای فیروزه ای در شهر گم شدند و مساجد در پشت واحدهای تجاری قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امروز معماری و شهر سازی رفتارهای ما را تغییر داده است، تصریح کرد: اکثر افرادی که در تاریخ اثر گذار بودند یا در معماری های با هویت و یا در منازل اصیل روستایی رشد کردند، معماری و شهرسازی بر شخصیت افراد بسیار تاثیر گذار هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان گفت: اکنون مهاجرت های زیادی در حال انجام است که نمی توان آن را کنترل کرد و باید بدانیم که این ها آسیب های زیادی با خود به همراه دارد.

وی یادآور شد: ایجاد پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در بافت های پر مسئله یکی از فعالیت های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی است.

 چراغعلی اظهار کرد: اکنون در استان گلستان ۲۵ هزار کودک بازمنده از تحصیل وجود دارد که این موضوع نیاز به برسی بیشتر دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای ۶۲ نقطه پر مسئله است که با کمک فرمانداران مناطق زیادی را در سطح استان احصا کردیم.

گفتنی است طی چند روز گذشته آماری که از سوی وزارت کشور اعلام شده استان گلستان دارای ۶۸ هزار و ۵۹۰ کودک بازمانده از تحصیل است که با توجه به جمعیت استان، گلستان از بیشترین فراوانی برخوردار است.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار