موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17675
۱۶ خرداد ۱۳۹۶

تاثیرات فرهنگی و تربیتی خروج سینمای کودک از مهجوریت

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است حمایت از هنرمندانی که در دغدغه سینمای کودک دارند و خروج این سینما از مهجوریت می‌تواند تاثیرات مفید فرهنگی و تربیتی بر نسل جدید با تولید آثار داستانی جذاب و متفاوت گذاشت.

به گزارش کودک پرس، سیدحمایت میرزاده با اشاره به نقش سینما در تفهیم مسائل آموزشی و تربیتی به کودکان، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ بیش از 700 درصد یادگیری انسان با “دیدن” یا از طریق حس بینایی صورت می‌گیرد، بنابراین نقش سینما در یادگیری بسیار بالاست و از این طریق بهتر می‌توان با کودکان و نوجوانان امروز ارتباط برقرار کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک سریال تاریخی و مذهبی به مراتب بهتر از چندین جلد کتاب می‌تواند بر مخاطب تاثیر گذارد و این تاثیرگذاری بر ذهن کودکان بیشتر است، افزود: وزراتین فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید در زمینه تولید فیلم مشترک در حوزه کودک و نوجوان با یکدیگر تفاهم‌نامه امضاء کرده و از فرصت‌هایی همچون جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان بیشتر بهره ببرند.

به گفته وی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در مدارس تمامی استان‌ها به ویژه استان‌های فاقد سینما از جمله اقداماتی است که وزارتین فرهنگ و آموزش و پرورش باید آن را محقق کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است حمایت از هنرمندانی که در دغدغه سینمای کودک دارند و خروج این سینما از مهجوریت می‌تواند تاثیرات مفید فرهنگی و تربیتی بر نسل جدید با تولید آثار داستانی جذاب و متفاوت گذاشت.

منبع: خانه ملت 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار