174959
۱۸ شهریور ۱۳۹۷

برگزاری مسابقه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی‌اسلامی در سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: ۱۱۰ کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در مسابقه بازی‌های رایانه‌ای ایرانی‌اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال با اشاره به استقبال بیش از ۱۱۰ کودک و نوجوان پسر هشت تا ۱۴ ساله عضو مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون سمنان، مهدی‌شهر، شهمیرزاد و سرخه برای شرکت در مسابقه رایانه‌ای ایرانی‌اسلامی اظهارداشت: این مسابقه، ازامروز(17 شهریور)  تبه مدت سه روز در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود.

وی جذب و پایداری اعضای نوجوان، معرفی تولیدات مناسب کانون در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، تمرین مهارت‌های زندگی، تقویت کار گروهی و ایجاد رقابت سالم بین اعضای کودک و نوجوان، را از اهداف اجرای این مسابقه عنوان و خاطرنشان کرد: فراخوان مسابقه، مردادماه سال جاری به مراکز فرهنگی‌هنری فرستاده شد و اعضا با تکمیل فرم ثبت‌نام و تشکیل گروه، آمادگی خود را از شرکت در این مسابقه اعلام کردند.

جمال با بیان اینکه مسابقه بازی‌های رایانه‌ای در یک مرحله برگزار و از برگزیدگان در هفته ملی کودک با اهدای لوح و جوایز نقدی تجلیل می‌شود اضافه کرد:امروز اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه و شهمیرزاد، یک‌شنبه ۱۸ شهریور اعضای مراکز فرهنگی‌هنری مهدی‌شهر و شماره یک کانون سمنان، دوشنبه ۱۹ شهریور نیز اعضای مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو سمنان در گروه‌های دو نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

برگزاری پنجمین ایستگاه کتاب‌خوانی پویش فصل گرم کتاب

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه به برگزاری پنجمین ایستگاه کتاب‌خوانی پویش« فصل گرم کتاب» با استقبال کودکان و والدین سمنانی در بوستان کودک  اشاره داشت وگفت: در این ایستگاه، اعضای کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان با ساخت عروسک‌های نمدی که معرف شخصیت کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» بود به اجرای نمایش پرداختند.

وی تصریح کرد:در ادامه، کارگاه کاردستی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، بازی گروهی، مسابقه  و بحث آزاد ویژه اعضای کودک و نوجوان و والدین آنها برگزار شد.

جمال افزود:دو دقیقه با کتاب به‌منظور تشویق اعضا و والدین به مطالعه و همچنین دعوت از مادران قصه‌گو برای بیان قصه ۹۰ ثانیه‌ای و تشویق آنها به شرکت در جشنواره قصه‌گویی و… بخش دیگر این پویش بود.

 به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان پویش «فصل گرم کتاب» در سمنان همزمان با سراسر کشور با هدف ایجاد فضایی متفاوت در حوزه‌ی مطالعه برای مخاطبان کودک و نوجوان با دو محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی(تمرین زندگی)» از مردادماه آغاز شده و تا ۲۲ شهریورماه ادامه دارد.

برگزاری مرحله‌ی کتابخانه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

وی از برگزاری مرحله‌ی کتابخانه‌ای بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو سمنان، سرخه، دامغان، بهارستان و سیار روستایی شاهرود خبر داد و گفت: برگزاری این مرحله از جشنواره با حضور قصه‌گویان در سه بخش عمومی، تخصصی و علمی تا ۲۰ شهریورماه در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان ادامه دارد.

جمال، قصه را یکی از مؤثرترین و خلاق‌ترین ابزار تربیتی در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم عنوان و خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی به مخاطبان جشنواره پس از تشکیل جلسه شورای فرهنگی از ۲۷ مردادماه با طراحی و چاپ تراکت، پوستر، بنر و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و مربیان علاوه بر اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری با حضور در مصلاهای نماز جمعه، مهدهای بهزیستی و… از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره دعوت کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه افزود: مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی، مهرماه سال جاری همزمان با هفته‌ی ملی کودک در سمنان برگزار  و پس از داوری نهایی از ۵ قصه‌گوی برگزیده برای رقابت در مرحله‌ی منطقه‌ای دعوت می‌شود.

جمال با اشاره به برگزاری مرحله‌ی ملی و بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی همزمان با شب یلدا در تهران، اظهار داشت: علاقمندان برای شرکت در مرحله‌ی کتابخانه‌ای می‌توانند به مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان مراجعه و پس از نام‌نویسی تا ۲۵ شهریورماه  فرصت دارند فیلم فصه‌های خود را در سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۲۲ قصه‌گو در مرحله شهرستانی با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد، ۴۰ قصه‌گو به مرحله استانی و پس از داوری، تعداد ۶ قصه‌گو به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و دو قصه‌گو حضور در جشنواره کشوری را تجربه کردند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار