موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
17408
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

برنامه‌های جذاب برای نوجوانان در نمایشگاه قرآن

برگزاری کارگاه‌های هنری و کارهای خلاقانه و مسابقات فکری و هیجان‌انگیز با محوریت قرآن و عترت از برنامه‌های جذاب بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن است.

به گزارش کودک پرس، امسال در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه، ضمن تاکید بر محتوایی شدن برنامه‌ها با محوریت قرآن و عترت، سعی شده که تعداد برنامه‌ها افزایش داشته باشد و تنوع در برنامه‌ها نیز مدنظر قرار گیرد. سال گذشته ١٧٠٠ مترمربع فضا به این بخش از نمایشگاه اختصاص داده شد که با توجه به افزایش برنامه‌ها، امسال برای این بخش حداقل ٢٥٠٠ مترمربع فضا درخواست شده است.

برگزاری کارگاه‌های هنری، نمایش قصص قرآنی، گروه‌های سرود و بخش آزاد در این کمیته برای کودکان پیش‌بینی شده است. در کارگاه‌های هنری انواع برنامه‌ها از جمله کتاب‌سازی، خوشنویسی، نقاشی دیواری، کلاژ، طرح‌های تزئینی اطراف آیه‌های قرآن و کار با شن و ماسه‌های رنگی با حضور مربیان انجام می‌شود.

در بخش ویژه مسابقات نیز کارهای هنری خاص و خلاقیت، تولید تابلوهای سفالی و سرامیکی، پازل‌های مکعبی، هوش قرآنی (حیوانات و میوه‌های قرآنی)، صندوقچه اسرار قرآنی و همچنین مسابقات گروهی برگزار خواهد شد.

در بخش ویژه نوجوان نیز فضا به گونه‌ای پیش‌بینی شده که از برنامه‌های نرم‌افزاری و رایانه بهره بیشتری گرفته شود. در این بخش انواع بازی‌های فکری و هیجانی، خلاقیت قرآنی، کارگاه‌های هنری (متناسب با دختران و پسران)، خوشنویسی، کاردستی و کتاب‌سازی، نقاشی روی سه‌پایه و بوم،‌ پتینه و تذهیب اجرا خواهد شد.

همچنین کارگاه‌های آموزشی با محوریت داستان، خاطره، قطعه و نثر ادبی، عکاسی حرفه‌ای و تصویرگری قرآنی و با حضور کارشناسان متخصص برگزار و آثار پس از نمایشگاه داوری و جوایزی به خالقان آثار برتر اهدا می‌شود.

از دیگر برنامه‌های جذابی که برای نوجوانان در این دوره از نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شده می‌توان به مسابقات حضوری گروهی با موضوع مفاهیم دینی، «خورشید انتظار» با موضوع مهدویت و «راز و رمز» با محوریت پرسش‌های قرآنی اشاره کرد. در این بخش همچنین نوجوانان می‌توانند با خلاقیت‌های فردی و با استفاده از مواد دورریختنی، تابلویهای هنری خلق کنند.

«هنر رقومی قرآن» بخش جذاب دیگری است که نوجوانان می‌توانند با نصب یک نرم‌افزار در گوشی‌های تلفن همراه، موضوعی قرآنی را تولید کنند. از دیگر برنامه‌های این بخش، پازل و بازی‌های فکری قرآنی، بازی‌های هیجانی، میز طراحی با ماسه و همچنین برنامه ٧ دقیقه تدبر درباره یکی از سوره‌های قرآن کریم با توضیحات کارشناس است.

میز مشاوره تربیت دینی برای خانواده نیز هرشب در این بخش از نمایشگاه دایر خواهد بود

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی»  ٧ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

منبع : ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار