172793
۰۴ شهریور ۱۳۹۷

حضور استاد مصری شیخ محمد فهمی عصفور در جمع قاریان طرح اسوه

نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) این روزها با برنامه‌های متفاوت و متنوعی در شورای عالی قرآن در حال برگزاری است.

به گزارش کودک پرس ، شامگاه ۲ شهریورماه ۹۷، شیخ محمد فهمی عصفور (استاد مصری) در جمع قاریان عضو طرح اُسوه حضور پیدا کرد.

در این جلسه صمیمانه، استاد عصفور خطاب به قاریان عضو طرح بیان کرد: شکی نیست که شما قاریان ممتاز آینده جمهوری اسلامی ایران هستید. شما قاریان و حافظان عزیز این را بدانید که تلاوت و حفظ قرآن (حتی به ۱۰ قرائت) مقدمه ورود به دریای بی‌کران علوم و معارف قرآن کریم می‌باشد. لذا شما عزیزان که در حال حاضر قاری و حافظ قرآن هستید، می‌بایست نسبت به علوم و معارف قرآن نیز، عالِم باشید.

در ادامه این جلسه، با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده، سعی شد از روش سنت اقراء به‌صورت کارگاهی استفاده شود و تعدادی از قاریان عضو در محضر این استاد مصری به تلاوت آیاتی از قرآن کریم بپردازند که این موضوع با توجه به نکات تخصصی که استاد در حوزه مسائل تجوید، اداء و قرائت بیان می‌کند بسیار مورد توجه قاریان طرح اُسوه قرار گرفت.

 

 

در پایان این جلسه، مقرر شد، استاد محمد فهمی عصفور تا پیش از اتمام دوره نهم طرح اُسوه، یک‌بار دیگر نیز در جمع قاریان عضو طرح اُسوه حضور یابد.

موعد قبل از ظهر جمعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی صوت و لحن با حضور محسن یاراحمدی، وقف و ابتداء با حضور محمدامیر کسمایی، تجوید و فصاحت با حضور جواد حیدری و وحید مهاجر پاریزی در دستور کار قرار داشت.

پس از آن اعضای طرح اُسوه با حضور در مصلی تهران، در نماز عبادی سیاسی جمعه تهران شرکت کردند. شایان ذکر است، قاری این هفته نماز جمعه تهران، امیرعلی یادگاری عضو گروه شمس بود.

بر همین اساس کرسی‌های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، تشکیل جلسات منهاج (نهج‌البلاغه، ادعیه و زیارات) و حلقه‌های گفتمان معرفتی و بصیرتی، ادامه ضبط اذان، دعا و تلاوت از قاریان عضو از برنامه های روزانه نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه)، که برای قاریان تدارک شده است .

بر اساس این گزارش نیز اول شهریور ماه قاریان و والدین گروه قدر (اعضای جدید-ورودی ۹۷) با مراجعه به ستاد برگزاری دوره نهم مورد استقبال مسئولین طرح قرار گرفتند و پس از آن مراحل پذیرش ایشان انجام شد.

اعضای گروه قدر به اتفاق حجت الاسلام مهدی شاکری مشاور تربیتی طرح به محل اسکان این گروه رفتند تا برای مراسم افتتاحیه آماده شوند.

 

 

در ابتدای این مراسم، قاریان گروه قدر پس از ادای احترام به تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط امیرحسین خجسته فر از استان فارس آغاز شد، تعدادی از مسئولین طرح ضمن عرض خیر مقدم، به بیان نکاتی در خصوص طرح اُسوه، مسائل تربیتی، آموزشی و اجرایی آن پرداختند.

برگزاری کلاس های درس وقف و ابتداء با حضور دکتر سعید رحمانی، درس قواعد و مکالمه زبان عربی با حضور دکتر محمدامین مهدوی و درس تجوید و فصاحت با حضور جواد حیدری، برپایی کرسی های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، تشکیل جلسات منهاج (نهج­البلاغه، ادعیه و زیارات) و حلقه های گفتمان معرفتی و بصیرتی، ارزیابی اذان، دعا و تلاوت اعضای جدید به منظور تعیین سطح و ارائه مشاوره به ایشان، برای ایجاد آمادگی جهت برنامه ضبط استودیویی، آغاز ضبط اذان، دعا و تلاوت از قاریان عضو از جمله فعالیت های این روزهای قاریان در نهمین دوره طرح آموزشی اسوه می باشد.

 

 

گفتنی است، نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) تا ۷ شهریورماه ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار