171818
۲۸ مرداد ۱۳۹۷

باشگاه کتابخوانی به رشد سرانه مطالعه در کردستان کمک می‌کند

سرپرست امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با ترویج کتابخوانی در بین این قشر به رشد سرانه مطالعه در این استان کمک می‌کند.

به گزارش کودک پرس ، یگانه سلیمان بیگی اظهار داشت: هدف باشگاه های کتابخوانی به جریان انداختن مطالعه و ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه فعالیت باشگاه از مهد کودک آغاز می شود، افزود: گروه های سنی الف، ب، ج، ه، تا دبیرستان زیر پوشش قرار می گیرند و با شیوه های مختلفی همچون شعر، ترانه، بازی یا هر تکنیک دیگری آشنا می شوند.
سلیمان بیگی تاکید کرد: کارگاه آموزشی مربیان مروج کتابخوانی و تسهیلگران مطالعه باشگاه های کتابخوانی نیز طی 2 روز برگزار شد و پیش بینی می شود 60 تا 65 باشگاه کتابخوانی از مهر امسال آغاز به کار کند.

 

وی با اشاره به اینکه هر کدام از باشگاه ها می توانند در زیر مجموعه خود چند باشگاه دیگر هم داشته باشند، یادآور شد: همه فعالان ترویج کتابخوانی در باشگاه ها به صورت داوطلبانه به این کار می پردازند و هیچ انگیزه ای غیر از ترویج مطالعه ندارند.
سرپرست امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: انجمن های مردمی، کسانی که به مطالعه علاقه دارند و افرادی که مسلط به تدریس و انتقال مفاهیم هستند می توانند در این باشگاه ها فعالیت کنند.

وی گفت: باشگاه ها به شکل واحد همکاری و فعالیت می کنند و هر باشگاهی در حوزه ای قوی باشد به دیگر باشگاه ها نیز در ان حوزه کمک می کند بنابراین به جای رقابت یک همپوشانی میان آنها وجود دارد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار