موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
17076
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

ساماندهی بیش از یکصد کودک کار در لرستان

حیدری مدیرکل بهزیستی سلاحورزی در مجموع کودکان کار و خیابانی ساماندهی شده توسط بهزیستی را ۱۱۲ نفر برشمرد و گفت: تعداد ۱۲ نفر کودک خیابانی و ۱۰۰ نفر نیز کودک کار شناخته شده‌اند که حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت ساماندهی آن‌ها هزینه شده است.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری یک‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه به‌همراه اسدالهد حیدری، مدیرکل بهزیستی سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان استانداری از مرکز شیرخوارگاه فرشتگان و خانه کودک و نوجوان بازدید کرد.
وی با تبیین مباحثی پیرامون خدمات بهزیستی در گروه‌های سنی صفر تا ۱۸ پرداخت و افزود: یکی‌از گروه‌های سنی ویژه و حساس که حتماً باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد حوزه کودک و نوجوان است چون رشد و توسعه فردای جامعه در گرو داشتن کودکان سالم و تکامل یافته است.
حیدری ادامه داد: کودکانی‌که آسیب‌دیده هستند یا در معرض آسیب هستند مانند کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و خدمات لازم ارائه می‌شود.
مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان توجه به نقش و تاثیر دوران مهد کودک در رشد و تکامل همه‌جانبه کودک را با اهمیت دانست و گفت: باید به فراگیری مهارت‌های اجتماعی و رشد اجتماعی کودک در بین خانواده‌ها توجه جدی به‌عمل آید.
وی سپس به نقش تغذیه در دوران رشد و تکامل کودکان پرداخت و اظهارکرد: در بهزیستی لرستان با اجرای طرح یک وعده غذای گرم رایگان تعداد چهار هزار و ۵۵۰ نفر با اعتباری بالغ‌بر ۱۲میلیارد ریال پذیرایی شده‌اند و در زمینه پرداخت شهریه کودکان سه دهک پایین جامعه نیز حدود ۲۵۰۰ کودک با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد ریال خدمات آموزشی رایگان دریافت نموده‌اند.
حیدری در مجموع کودکان کار و خیابانی ساماندهی شده توسط بهزیستی را ۱۱۲ نفر برشمرد و گفت: تعداد ۱۲ نفر کودک خیابانی و ۱۰۰ نفر نیز کودک کار شناخته شده‌اند که حدود یک میلیارد و  ۸۰۰ میلیون ریال جهت ساماندهی آن‌ها هزینه شده است.
حیدری در بخش دیگری به راه‌اندازی و تاسیس ۲۷۴ مهد کودک در لرستان پرداخت و گفت: در سال ۹۴ حدود ۲۲۰ مهد داشته‌ایم که تا پایان سال ۹۵ به ۲۷۴ مورد رسیده است و حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: حدود ۵۳۸ نفر از فرزندان تحت حمایت (امداد بگیر) تحت‌پوشش بهزیستی لرستان است مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در سال ۹۵ برای آن‌ها نیز هزینه شده است.

منبع : ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار