17044
۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

افتتاح دومین کارگاه‌آموزشی باشگاه‌های کتاب کودک

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به افتتاح دومین کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک گفت: ثبت ٥٠٨ باشگاه کتابخانی کودک ونوجوان، ١٠ مسابقه نقاشی، انتشار ٢٠ کتاب، افتتاح و فعالیت ٥٢ کتابخانه و کافه کتاب در مدارس، اهداء کتاب در مناسبت ها، ایستگاه مطالعه، برگزاری کارگاه شاهنامه خوانی و نقاله خوانی، برگزاری طرح میلاد کتاب، طرح کتاب شفا و ده ها برنامه دیگر از جمله برنامه، ایده و طرح های اداره کل برای کتابخوانی در بخش کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان یک جریان تاثیر گذار و مفید در بخش کودک و نوجوان است.

آنیتا مظفری در این آیین گفت: بستر سازی برای کتابخوانی کودک و نوجوان از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

وی اظهار داشت: ثبت ٥٠٨ باشگاه کتابخانی کودک ونوجوان، ١٠ مسابقه نقاشی، انتشار ٢٠ کتاب، افتتاح و فعالیت ٥٢ کتابخانه و کافه کتاب در مدارس، اهداء کتاب در مناسبت ها، ایستگاه مطالعه، برگزاری کارگاه شاهنامه خوانی و نقاله خوانی، برگزاری طرح میلاد کتاب، طرح کتاب شفا و ده ها برنامه دیگر از جمله برنامه، ایده و طرح های اداره کل برای کتابخوانی در بخش کودک و نوجوان است.

محمود بحرآبادی مدرس کارگاه با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می کنیم که سرانه مطالعه پایین است، گفت: ما به عنوان مروجین فرهنگ باید تلاش داشته باشیم که این سرانه را بالا ببریم و باید این امر مهم را از کودکان ونوجوانان شروع کنیم.

بحرآبادی افزود: کتاب وسیله ای است که علاوه بر دانش و بینش افراد، شخصیت فرد هم بالا می رود.

وی خاطرنشان کرد: برای افراد در خواندن کتاب لذتی است که در فیلم دیدن نیست چون در ذهن آنها هنگام خواندن کتاب یک عمل خلاقانه انجام می گیرد و آن را به تصویر می کشد.

بحرآبادی همچنین اظهار داشت: هر چه باشگاه کتابخوانی بیشتر تشکیل شود می تواند سرانه مطالعه را در کشور بالا ببرد زیرا که با تشکیل هر باشگاه یک محفل ادبی شکل می گیرد.

ریحانه جعفری در آیین افتتاح کارگاه باشگاه های کتابخوانی گفت: همه ما انتظار داریم فرزندان ما به بهترین شکل ممکن در حوزه فرهنگ رشد نمایند که این امر مهم فقط با کتاب خواندن میسر است.

وی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه، تبلیغ در این حوزه از سوی رسانه دانست و افزود: دلیل پایین بودن سرانه مطالعه در بین والدین این است که کتاب خواندن در زمان کودکی و نوجوانی آنها نهادینه نشده است زیرا که تمرکز آموزش و پرورش فقط در کتاب درسی بود.

بحرآبادی و جعفری نویسندگان برجسته کشوری در بخش کودک و نوجوان به عنوان اساتید در این کارگاه حضور دارند.
منبع :روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار