168960
۱۱ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد؛

نقش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، به اهمیت مطالعه در جامعه پرداخت و آن را از عوامل کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان،در افتتاحیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است، بیان کرد: نقش مطالعه در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تاثیرگذار بوده و علت بسیاری از ناهنجاری هایی که در جامعه امروز وجود دارد؛ پایین بودن سرانه مطالعه است.

 

وی راه اندازی باشگاه های کتابخوانی را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: در این باشگاه هم کتاب خواندن و هم نحوه مطالعه آموزش داده می شود.

درویش نژاد با تاکید بر ضرورت آشنایی کودک و نوجوانان با فرهنگ مطالعه، اظهار داشت: زمانی به توسعه پایدار می رسیم که سرانه مطالعه حداقل به سه ساعت در روز برسد.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال راه اندازی جمعه بازار کتاب هستیم؛ اظهار کرد: در حوزه اقتصاد هنر هم برای حمایت از معیشت هنرمندان و کشف و معرفی استعدادها؛ ایجاد بازارچه هنر را در دستور کار داریم که شهرداری و شورای اسلامی همدان می توانند در این زمینه تاثیرگذاری زیادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همدان نقشی موثر در فرهنگ و هنر این سرزمین دارد؛ گفت: معتقدیم همدان مهد مفاخر است و باغ موزه مفاخر از مواردی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار بگیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار