167282
۰۳ مرداد ۱۳۹۷
کمالی‌پور با اشاره به لایحه حمایت ازحقوق کودکان:

رفع خلاءهای قانونی در حمایت از کودکان بدسرپرست/ توقف کودک‌آزاری نیازمند فرهنگ‌سازی واجرای قانون

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: توقف کودک‌آزاری نیازمند فرهنگ‌سازی و اجرای قانون است.

به گزارش کودک پرس ، یحیی کمالی پور درباره وضعیت بررسی لایحه حمایت حقوق کودکان و نوجوانان، گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مفادی دارد که می‌توان با سرپرستان قانونی خانواده‌ها که برخورد خشونت بار با کودکان دارند نیز برخورد قانونی بهینه کرد بنابراین با تصویب این لایحه می‌توان گام‌های اساسی برای مبارزه با کودک آزاری برداشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آثار بازدارنده لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، تصریح کرد: برای برخورد با خشونت بر علیه کودکان و نوجوانان درکشور الزامی است که ما قانونی را تصویب کنیم که ضمانت اجرایی برای مقابله با برخوردهای غیرمتعارف با کودکان را داشته باشد.

کمالی پور افزود: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، ضمانت‌های اجرایی برای مجازات بد سرپرستاران نیز در نظر گرفته شده است، زیرا ما در گذشته در این زمینه خلاء قانونی داشتیم اما هم اکنون می‌توان با تصویب قانون مذکور با والدین و سرپرستاران قانونی که خارج از عرف متعارف با کودکان رفتار می‌کنند، برخورد قانونی کرد.

 

لایحه حمایت کودک و نوجوانان با معیارهای روز به رشته تحریر درآمده است

وی ادامه داد: لایحه حمایت کودک و نوجوانان با معیارهای به روز، تدوین شده و برای اجرایی شدن این طرح کارشناسی‌های دقیق صورت گرفته است تا بتوان از بسیاری از خشونت‌ها نسبت به کودکان در کشور جلوگیری کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس افزود: قانون تنها راه حل قانونی برای برخورد با این پدیده شوم اجتماعی نیست بنابراین می بایست با ابزارهای فرهنگی از بروز چنین پدیده‌های شومی در جامعه جلوگیری بعمل آورد.

 

توقف کودک آزاری نیازمند فرهنگ‌سازی و اجرای قانون است

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس با بیان اینکه توقف کودک آزاری نیازمند فرهنگ‌سازی و اجرای قانون است، یادآور شد: خلاءهای قانونی در برخورد با کودکان بد سرپرست در لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان دیده شده و این مسائل رفع شده است.

 

 

 

منبع: خانه ملت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار