165106
۲۱ تیر ۱۳۹۷
توکلیان:

قهرمانان نوجوان نباید به حال خود رها شوند/ بچه‌ها جانانه جنگیدند

مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد رده سنی پایه معتقد است اعضای تیم نوجوانان بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان نباید به حال خود رها شوند.

به گزارش کودک پرس ، امیر توکلیان با توجه به قهرمانی تیم کشتی آزاد نوجوانان در رقابتهای جهانی کرواسی که بعد از ۲۲سال به دست آمد گفت: این کشتی گیران آینده ساز و باانگیزه این بار با کسب عنوان قهرمانی جهان اثبات کردند که لایق و شایسته حمایت و توجه متولیان ورزش هستند. مطمئنا سرمایه گذاری و برنامه ریزی روی یکایک این نفرات می تواند کسب عناوین قهرمانی در رقابتهای جهانی و المپیک پیش رو را تضمین و خیال اهالی کشتی را از نسل آینده این رشته افتخارآفرین آسوده کند.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در پیکارهای جهانی کرواسی، نبرد و جنگندگی نوجوانان آزادکار بود که به هیچوجه دست از مصاف بر نمی داشتند و مدام برای کسب پیروزی و امتیاز به رقبا حمله می کردند. آنها به هیچ عنوان تخت تاثیر نام و عناوین رقبای بزرگ خود از تیم های آمریکا، روسیه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان قرار نگرفتند و جانانه کشتی گرفتند.

 

توکلیان افزود: به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده بزرگ کشتی معتقدم نباید این نوجوانان را به حال خود رها کرد، چراکه بسیاری از کشورهای صاحب نام کشتی دنیا آرزوی داشتن چنین نیروی توانمند و آینده داری را دارند و باید از هم اکنون این قهرمانان را مهیای رده های جوانان و بزرگسالان کنیم. خوشبختانه ما در کرواسی شاهد یک نسل بسیار خوب در کشتی ایران بودیم که اگر مورد حمایت ویژه مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک قرار گیرند در سال‌های آتی روی سکوی رقابت‌های المپیک و جهانی خواهند ایستاد.

 

مدیر فنی تیم‌های کشتی آزاد رده سنی پایه در پایان با توجه به در پیش بودن رقابتهای جهانی بزرگسالان، امید و جوانان گفت: یکی از دغدغه های بزرگ ما موضوع عدم رویارویی با رقبا رژیم اشغالگر قدس است که متاسفانه هنوز هیچ راهکاری برای مواجهه با این حریفان در قرعه کشی نداریم. هر چند در رقابتهای جهانی نوجوانان به هر ترتیب درگیر این موضوع نشدیم اما هیچ بعید نیست در رقابتهای جهانی بزرگسالان، جوانان و امید گرفتار این مشکل بزرگ شویم.

 

تیم کشتی آزاد نوجوانان کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی کرواسی رسید. این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ایران آخرین بار در سال ۱۹۹۶ در کشورمان به عنوان قهرمانی رسیده بود و پس از ۲۲ سال و برای اولین بار در خارج از ایران عنوان قهرمانی را بدست آورد.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار