163818
۱۴ تیر ۱۳۹۷

۱۸۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد اصفهان فعالیت می‌کنند

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: یک هزار و ۸۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد اصفهان فعالیت می‌کند که اعضای آن کودک، نوجوان و جوانان هستند.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در دیدار با آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: بیش از 10 سال نزد آیت‌الله مظاهری تلمذ کردم، شهر اصفهان سال 74 با قدوم ارزشمند  این عالم فرزانه مزین و آراسته شد.

وی افزود: با آمدن آیت‌الله مظاهری به اصفهان این شهر روح جدید و تازه‌ای گرفت، طلاب اصفهان برای کسب سطوح بالاتر به قم می‌رفتند و با آمدن این مرجع فضای خوب علمی و اخلاقی آماده شده و در اصفهان ماندند در واقع  حضور این بزرگوار سبب شد افرای که  در قم بودند در کنار این خورشید تابان بیایند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: پس از آن  حوزه علمیه اصفهان لطف تازه‌ای گرفت و امروز یکی از افتخارات جهان اسلام است و بعد از حوزه علمیه قم حوزه علمیه خراسان و اصفهان از حوزه علمیه‌های مطرح هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به دلیل جایگاه علمی که آیت‌الله مظاهری دارد حوزه علمیه اصفهان را مستقل می‌دانند حوزه علمیه دیگر استان‌ها تحت اشراف حوزه علمیه قم هستند و این وجوه ارزشمند گران سنگ سبب شد حوزه علمیه و مساجد جان بگیرد.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: وقتی ما نزد مراجع قم برای اینکه از آیت‌الله مظاهری پاسداشت شود رسیدیم، آیت الله عظمی  جوادی گفت وقتی  آیت‌الله مظاهری به اصفهان آمد حوزه علمیه قم یتیم شد؛ رها کردن قم و آمدن به اصفهان نیاز به ایثار والایی می‌خواست که این مقام عظمی انجام داد.

 

وی با بیان اینکه از مباحث اخلاقی این مرجع همه استفاده می‌کنند وی الگویی برای همه  است، اظهار داشت:  26 سال از کانون‌های فرهنگی مساجد می‌گذرد 18 اسفند 71 به پیشنهاد وزیر وقت مصوبه‌ای است ستادی تشکیل در آن قالب مساجد فعالیت کنند. از آن زمان تاکنون در طرح شجره طیبه 24 هزار کانون به صورت مویرگی وجود دارد هزار 800 کانون فرهنگی و هنری در دل مساجد در اصفهان  فعالیت می‌کند.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: در تمام استان‌ها دبیرخانه‌هایی داریم که فعال هستند و در دل مساجد کانون‌هایی ایجاد شده تمامی این کانون‌ها در سامانه جامع آمار و اطلاعات ثبت شده‌اند که اعضای آن کودکان و نوجوانان  و جوانان هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: رویکردها در حوزه معرفت‌افزایی و دانش‌افزایی و افزایش مهارت‌های زندگی است و بخش قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای مدیر مسئول این کانون‌ها تدارک دیده شده که آن‌ها با تفسیر قرآن آشنا شوند در مهارت‌ها سرودهای انقلابی و خوشنویسی در قالب اقدامات فرهنگی و هنری داریم تا از  ظرفیت‌ها استفاده شود. در این راستا آسیب‌های اجتماعی در هر محل را داریم که مدیران مسئول کانون‌ها وظیفه دارند آسیب‌ها را شناسایی و بر اساس آن کلاس‌های آموزشی بگذارند.

 

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار