162554
۰۷ تیر ۱۳۹۷

برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی«۲۰-۲۰» در ساری

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری از برگزاری جشنواره «۲۰-۲۰» از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ شهریور در موضوعات کودک، نوجوان، بازی‌های خانواده با محوریت مفاهیم قرآنی، تفسیر و… در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمد محبوب معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در نشستی با اعضای این کارگروه گفت: دست یافتن به روح قرآن و چگونگی سیر تکاملی انسان بر اساس مفاهیم قرآنی از اهداف فعالیت‌های قرآنی شهرداری ساری است.

وی با بیان اینکه شهرداری ساری متولی فعالیت های قرآنی استان نیست، افزود: تلاش ما در حوره قرآنی به قدر توان ماست و تلاش می کنیم تا شهروند ما یک انسان فعال با فرهنگ اسلامی و اماده ظهور باشد.

محبوب با بیان اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی را با روش‌های نو و جوان‌پسند ارائه کنیم،تصریح کرد: در سال جاری برنامه‌های شب احیا را در پارک ملل برگزار کردیم و شاهد بودیم که بیش از ۳ هزار علاقه‌مند در آن برنامه شرکت کردند و دست به دعا برداشتند.

وی با بیان اینکه از سوی برخی افراد فشارهایی را به خاطر برگزاری محافل قرآنی در پارک ملل متحمل شدیم، افزود: ما معتقدیم هر مکان در این جهان می تواند زمینه ساز ارتباط انسان با خدا باشد و چه اشکالی دارد در یک بوستانی که محل تجمع افراد بسیاری است محل برگزاری محافل انس با قرآن و فعالیت های فرهنگی باشد.

معاون فرهنگی شهرداری ساری با اشاره به برگزاری جشنواره «۲۰-۲۰» اظهار کرد: این جشنواره از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ شهریور در موضوعات کودک، نوجوان، بازی های خانواده با محوریت مفاهیم قرآنی، تفسیر و… برگزار می‌شود.

 

 

توانمندی جهاد دانشگاهی در تولید انیمیشن قرآنی

وی با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در تولیدات انیمیشنی با موضوع قرآنی، افزود: شهرداری ساری در تولید محتوا اعم از چاپ کتب قرآنی و کتب تفاسیر، تولید انیمیشن و محصولات قرآنی حوره کودک و نوجوان حمایت می‌کند.محبوب گفت: در برگزاری جشنواره ۲۰-۲۰ از موسسات پژوهشی قرآنی، از مهدهای کودک، موسسات قرآنی، در اطلاع رسانی از خبرگزاری ایکنا در اطلاع‌رسانی، در حوزه هنرهای قرآنی از خطاطان و فعالان هنر تجسمی بهره‌گیری شود.

وی افزود: شهرداری ساری باید یک گروه تواشیح مجزا داشته باشد تا در مراسمات و محافل قرآنی بتواند از هنرهای قرآنی این گروه بهره ببرد.

محبوب با تاکید بر اینکه باید در جشنواره ۲۰-۲۰ با رویکرد رحمانیت دین اسلام برای کودکان بیشتر بازگو شود، عنوان کرد: از جشنواره قرآنی بانوان و ظرفیت این گروه برای ترویج مفاهیم قرآنی استفاده شود.
در پایان این نشست از سید محمد تقی نبوی، مهدی تاجور، موسی سلمانزاده، عماد محمودی، فاطمه جهان دیده، مطهره روشنگر، مصطفی پور، محمد زمانی و لزگی به جهت فعالیت در برنامه سی شب سی برنامه ماه مبارک رمضان تجلیل شد.

 

 

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار