251948
۱۶ اسفند ۱۴۰۲
فرزندآوری

۴ میلیون زوج نابارور در کشور

مشاور خانواده با تاکید بر اینکه ما در کشور ۴ میلیون زوج نابارور داریم، گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش باروری کمک به‌ناباروران است. کسانی که در آرزوی داشتن یک یا چند کودک روزگار خود را سپری می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، سیدمجتبی حسینی یمین؛ با تاکید بر اینکه ما در کشور ۴ میلیون زوج نابارور داریم، اظهار کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش باروری کمک به‌ناباروران است. کسانی که در آرزوی داشتن یک یا چند کودک روزگار خود را سپری می‌کنند.

وی افزود: حتماً باید از این افراد حمایت شده، البته در این راستا اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است. یکی از کمک‌ها در این زمینه رایگان کردن هزینه درمان این گونه افراد بوده تا از این طریق همه افراد نابارور از خدمات درمانی، استفاده و باردار شوند.

این مشاور خانواده تصریح کرد: مسئله بعدی در این راستا، تشویق‌های موثر در جامعه است. در اینجا صرفاً جمعیت برای ما مهم نبوده بلکه بیشتر جمعیت با کیفیت برای ما مهم است. لذا باید برای امر فرزندآوری قشرهایی از جامعه تشویق شوند که فرزندان با کیفیت بدنیا بیاورند.

حسینی یمین ادامه داد:اگر قشر حاشیه‌ای جامعه بارور شده و فرزند بیشتری بیاورند به مشکلات بیشتر در جامعه دامن می‌زنند، چرا که آمار افراد یا زوج‌هایی که با مسئله اعتیاد دست و و پنجه نرم می‌کنند هم کم نیست.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که جامعه برای افزایش فرزندآوری برای اقشار با کیفیت هزینه کند، خاطرنشان کرد: یکی از دم دستی‌ترین اقشار در این رابطه، جامعه فرهنگی، نیروهای مسلح و کارمندان هستند.

این مشاور خانواده ابراز کرد: اگر تشویق‌های موثری برای فرزندآوری داشته باشیم، این اقشار فرزندان خود را از تک فرزندی به داشتن چندین فرزند افزایش خواهند داد.

حسینی یمین با اشاره به اینکه اگرچه این تشویق‌ها خیلی بصورت هدفمند اتفاق نیافتاده‌اند، اظهار کرد: بنابراین با تمام هزینه‌هایی که در این زمینه انجام شده است، این تشویق‌ها خیلی اثری در جامعه نداشته است.

وی با اشاره به خانواده‌هایی که بیشتر به سمت و سوی نگهداری حیوانات خانوادگی روی می‌آورند و از فرزنداوری دوری می‌کنند، بیان کرد: برخی از افراد به سمت زندگی با حیوانات روی آورده یا افرادی هستند که برای نریختن فرم بدن خود تمایلی به فرزندآوری نداشته یا بقولی تن‌مند شده‌اند.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: به شدت در دنیا تن و آغوش مهم شده است و این موضوع در جوامع امروزی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

حسینی یمین همچنین افزود: متاسفانه این مسائل در جامعه ما وجود داشته برای حل این مسئله باید راهکارهایی از لحاظ پزشکی در نظر گرفته تا فرزندآوری کمترین میزان عوارض را برای زنان و کسانی که به فکر زیبایی تن خود هستند، داشته باشد.

وی یادآور شد: بالاخره این مشکلات در دنیا راهکارهایی داشته ما امروزه به لحاظ پزشکی باید از کسانی که به دنبال زیبایی‌های بعد از زایمان هستند، حمایت کنیم.

این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه برای حل مسئله جمعیت فرهنگ‌سازی مقدم بوده، عنوان کرد: الحمدلله تا به امروز در این زمینه موفق بوده‌ایم، آمار باروری در سال ۹۱، به ۱.۳ رسیده بود که اکنون این آمار با فرهنگ‌سازی به ۱.۷ افزایش یافته است.

حسینی یمین در پایان یادآور شد: مسئله اقتصادی در این امر، مهمترین عامل نبوده به این دلیل که اقشار دهک‌های ۹ و ۱۰ جامعه، کمترین تمایل به فرزندآوری را داشته‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار