موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
160962
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

مدیر مدرسه اولین ناظر مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش: وظیفه اصلی نظارت در مدرسه، نخست بر عهده مدیر مدرسه و سپس بر عهده ناظران بیرونی است.

به گزارش کودک پرس، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع ناظران مدارس و مراکز غیردولتی گفت: ناظران مدارس باید شاخص های کلیدی عملکرد را برای سنجش میزان انطباق یا انحراف یک مرکز آموزشی از معیارهای تعریف شده داشته باشند.
بطحایی با بیان این که نظارت بخش مستقلی از نظام مدیریتی آموزش و پرورش نیست افزود: نظارت بخش مهمی از مدیریت آموزشی در آموزش و پرورش است که باید متناسب با مقتضیات روز تغییرکند و باز مهندسی شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: نظارت بر مدارس فقط شامل مدارس و مراکز غیردولتی نمی شود و باید به صورت مرتب و پیوسته گزارش کار ناظران به گروه های مرتبط برای برنامه ریزی های لازم و در صورت لزوم برخوردهای احتمالی داده شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی از مواقع در مدارس غیردولتی بعضی از رفتارها موجب آسیب به سرمایه های اجتماعی و از جمله اعتماد عمومی می شود که ما باید هوشیارانه در میدان باشیم و گزارش خطاهای احتمالی و برخوردها را نیز به مردم بدهیم.
بطحایی گفت: ما باید بدانیم هنگامی که فرزندانمان سرمایه های عظیم کشور خویش را نمی شناسند لزومی برای سفر به اصصلاح علمی به کشورهای دیگر وجود ندارد و ما باید در این حوزه ها نظارت کافی داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون دیگر با تجربه هایی که از ابتدای انقلاب تا کنون در حوزه مدارس غیر دولتی کسب کرده ایم نمی توانیم منکر لزوم مشارکت مردم و وجود مراکز و مدارس غیردولتی باشیم.
وی گفت: متاسفانه در فضای افراط و تفریط ها همکاران عزیز ما در بخش غیر دولتی بسیار آزار دیده اند، در حالی که ما همه یک خانواده ایم و باید برای رشد و تعالی فرزندان این سرزمین تلاش کنیم.

یاد آور می شود: گردهمایی ناظران مدارس و مراکز غیردولتی در اردوگاه شهید باهنر برای آموزش درباره آیین نامه جامع نظارت بود .آیین نامه ای که در 4 سطح خودارزیابی موسسان و مدیران مراکز غیردولتی، ارزیابی کارشناسان مناطق ، ارزیابی استانی و ارزیابی نهایی تدوین شده است .امسال برای اولین بار شرح وظایف ناظران مقیم مناطق تعریف شده است و هر استان نیز 2 ناظر میدانی دارد.

هم اکنون حدود 200 هزار نفر در مدارس و مراکز غیردولتی کشور حدود 12 هزار دانش آموزرا آموزش می دهند.

 

 

 

منبع: شبکه خبر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار