158269
۱۰ خرداد ۱۳۹۷

دست و پنجه نرم کردن بیش از یک میلیارد کودک در جهان با فقر و قحطی

صندوق بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کودک با خطرات مختلفی در جهان مواجه هستند.

به گزارش کودک پرس ، آمارهای صندوق خیریه بین المللی «کودکان را نجات دهید» نشان می دهد بیش از نیمی از کودکان جهان در معرض خطراتی همچون فقر، تبعیض جنسیتی، جنگ و قحطی قرار دارند.

 

 

بر اساس این گزارش که روز گذشته منتشر شد دست کم یک میلیارد و 200 میلیون کودک در سراسر جهان در معرض یکی از خطرات مذکور قرار دارد و بیش از 153 میلیون کودک در جهان با انواع خطرات مواجه هستند.

همچنین حدود یک میلیارد کودک در کشورهایی با فقر گسترده زندگی می کنند. بیش از 240 میلیون کودک در کشورهایی که درگیر جنگ هستند، به سر می برند و 575 میلیون کودک دختر از تبعیض جنسیتی رنج می برند.

 

 

در مقایسه با نتایج بررسی سال گذشته صندوق خیریه بین المللی «کودکان را نجات دهید»، شرایط مربوط به سلامت، آموزش، آزادی، ایمنی کودکان در 56 کشور از 175 کشور جهان در سال جاری میلادی بدتر شده است.

در پایان این گزارش، صندوق خیریه «کودکان را نجات دهید» با انتشار فراخوانی از همه دولت ها خواست تا در 10 موضوع اصلی از جمله مهاجرت، ازدواج کودکان و کار اجباری آنها اقدام فوری انجام دهند.

 

 

این گزارش به مناسبت روز جهانی کودک (اول ژوئن) تهیه شده است.

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار