251838
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
حوادث

شهادت ۷ کودک بر اثر سوءتغذیه در بیمارستان کمال عدوان

با ادامه داشتن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بیمارستان‌های این منطقه از کار افتاده است و قحطی منجر شده کودکان جان خود را از دست بدهند.

به گزارش کودک پرس ، منابع پزشکی فلسطینی از شهادت ۷ کودک در بیمارستان کمال عدوان بر اثر سوءتغذیه پس از توقف فعالیت این بیمارستان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

ساعاتی پیش مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه از، از کار افتادن این بیمارستان به دلیل تمام شدن سوخت خبر داد.

رئیس بیمارستان با تایید اینکه توقف کار بیمارستان هزاران نفر را از حق دریافت خدمات درمانی محروم می‌کند، اعلام کرد: بسیاری از بیماران در اثر کمبود دارو، غذا و سوخت جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت غزه تایید کرد که نیم میلیون فلسطینی در شمال نوار غزه از قحطی رنج می‌برند که بی سر و صدا آن‌ها را می‌کشد.

این وزارتخانه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی ساکنان نوار غزه را در مثلث مرگ قرار می‌دهد که شامل هدف قرار دادن، قحطی و بیماری‌های همه گیر است، توضیح داد که ادامه تجاوز به غزه به معنای نسل کشی بیشتر است و این همان چیزی است که اشغالگران و حامیان آن می‌خواهند.

از سویی دیگر برنامه جهانی غذا تأیید کرد که سوء تغذیه در نوار غزه، به ویژه در میان کودکان، به سطح اضطراری رسیده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۹۰ درصد کودکان و ۹۵ درصد زنان باردار و شیرده با فقر شدید تغذیه‌ای مواجه هستند (آن‌ها دو وعده یا کمتر در روز می‌خورند)، در حالی که ۹۰ درصد کودکان از یک یا چند بیماری عفونی رنج می‌برند.

چهارشنبه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم مهرماه گذشته تاکنون به ۲۹ هزار و ۹۵۴ شهید و ۷۰ هزار و ۳۲۵ مجروح منجر شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار