158031
۰۹ خرداد ۱۳۹۷
در مالزی؛

راهیابی کودکان شیروانی به مسابقات جهانی ریاضی

 تکتم پورمهدی مدیر اجرایی موسسه علمی- آموزشی عصر طلایی رشد کودک شیروان از حضور کودکان این شهرستان در مسابقات انتخابی جهانی ریاضی ‘ آی مت’ من ریاضی را دوست دارم ۲۰۱۸ مالزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، تکتم پورمهدی اظهار داشت: نو آموزان سلاله درستکار، محمد حبیبی و طراوت شاکری از شهرستان شیروان به این دوره از مسابقان راه یابند.

وی افزود: آموزش مفاهیم جهانی پایه ریاضی به شیوه ‘آی مت’ روشی به نسبت نوین در دهه های اخیر است که در آن علم و مفاهیم ریاضی به شکل کامل کاربردی و جذاب از طریق قصه، بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می شود.
وی اظهار داشت: دومین دوره مسابقات انتخابی جهانی مفاهیم پایه ریاضی به شیوه آی مت برای کودکان سه تا هشت سال در سه سطح، با حضور 307 نفر از کودکان استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
وی افزود: نفرات برگزیده این دوره از رقابت های علمی در صورت راه یابی به مسابقات جهانی مالزی که مرداد ماه امسال در مالزی برگزار می شود، اعزام می شوند.

پورمهدی اظهار داشت: مسابقات استانی آی مت در دو مرحله برگزار شد که در مرحله اول از بین 307 نفر نوآموز استان، 19 نفر انتخاب شدند که از بین 19 نفر پنج نفر ‘سلاله درستکار، طراوت شاکری، بردیا ذوالفقاری، کیان سلطانی و محمد حبیبی’ از شهرستان شیروان به دوره دوم راه یافتند که در نهایت سه نفر با کسب رتبه های برتر به عنوان نمایندگان استان به مسابقات جهانی مالزی 2018 راه پیدا کردند.
مدیر اجرایی موسسه علمی- آموزشی عصر طلایی رشد کودک شهرستان شیروان گفت: این علم در ایران بسیار نوپا است و در چهار سال اخیر با تایید دفتر تکنولوژی آموزش و پرورش در مهدها و پیش دبستانی های کشور آموزش داده می شود.

 

این رشته برای نخستین بار در آمریکا ابداع شده و کشورهایی مانند چین، هند، مالزی و روسیه نیز بیش از 10 سال است که کودکان خود را با این شیوه آموزش می دهند تا مفاهیم ریاضی را به طور کاربردی و عینی در جوامع خود گسترش دهند.
28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار