157322
۰۶ خرداد ۱۳۹۷
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان سمنان:

۱۸ خیمه معرفت ویژه کودکان استان سمنان برپا شد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هم‌زمان با اجرای طرح ضیافت الهی ۱۸خیمه معرفت ویژه کودکان استان برپاشده است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی فرد در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که ظهر یکشنبه به میزبانی اداره کل اوقاف استان سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان در مجموعه این اداره کل، تأکید کرد: در اجرای برنامه‌هایی مانند ضیافت الهی سعی شده تا همه سلایق و گروه‌های مخاطب هدف در نظر گرفته شوند که از این منظر، شاهد برپایی ۱۸ خیمه معرفت ویژه کودکان هستیم.

وی افزود: آشنایی نسل آتیه ساز ایران اسلامی با مفاهیم دینی، معنوی، عبادی و فرهنگی، در قالب بازی‌های کودکانه، فکری، نقاشی، حفظ و تلاوت قرآن، سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی و حرکتی و همچنین اهدای جوایز با حضور مبلغان آموزش‌دیده اوقاف و امور خیریه بومی و اعزامی از قم و مشهد در زمره بخش‌ها و اهداف خیمه‌های ویژه کودکان در سطح استان سمنان هستند.

۲۶ خیمه معرفت برپاشد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان سمنان، بابیان اینکه خیمه‌های معرفتی این اداره کل ویژه کودکان در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان برپاشده است، بیان داشت: درمجموع ۴۴امامزاده و بقعه میزبان طرح ضیافت الهی ویژه تلاوت قرآن، خیمه‌های معرفتی، مشاوره مذهبی، نماز جماعت، جزء خوانی، ترویج فرهنگ وقف، یاوران وقف، ازدواج آسان، رفع شبهات دینی، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های مشابه هستند.

سلیمانی فرد، استقبال مردم در دهه اول ماه رمضان را از طرح ضیافت الهی استان سمنان چشم‌گیر توصیف کرد و گفت: در اجرای طرح ضیافت الهی ۲۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه سراسر استان به‌مثابه مجریان طرح، برپا شده‌اند که شب‌ها میزبان خیل عظیم مردم متدین و مومن هستند.

وی با ابراز اینکه خیمه‌های معرفتی مانند سال‌های گذشته در استان سمنان با اجرای برنامه‌های متنوع در کنار ترویج فرهنگ وقف سعی در انتقال مفاهیم معنوی و ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی دارد، تأکید کرد: یکی از اساسی‌ترین زمینه‌های فعالیت در این خیمه‌ها، تبیین و ترویج سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و زندگی ساده محسوب می‌شود که امروز می‌تواند درمانی برای بسیاری معضلات اجتماعی در جامعه مانند طلاق باشد.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار