157003
۰۵ خرداد ۱۳۹۷

گنجینه عروسک و اسباب‌بازی کاشان در کشور برتر شد

جایزه گنجینه برتر کشور در شاخص کودک و نوجوان به گنجینه عروسک و اسباب‌بازی کاشان رسید.

به گزارش کودک پرس ، طراح و مدیر گنجینه نخستین اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی کاشان گفت: گنجینه عروسک و اسباب بازی کاشان جایزه گنجینه برتر در شاخص کودک و نوجوان را دریافت کرد.

به گفته امیر سهرابی ، «لوح تقدیر گنجینه برتر با شاخص کودک و نوجوان به گنجینه عروسک و اسباب بازی کاشان» در مراسم بزرگداشت روز جهانی گنجینه ها در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران ، به وی اهدا شد.

وی، تصریح کرد:هدف این گنجینه در کنار توجه به هدفمندی بازی های دیجیتال که یک ضرورت در نوع خود محسوب می شود، احیای اسباب بازی های سنتی است تا فرصت دوباره بازی کردن با این نوع اسباب بازی ها را به کودکان خود بدهد.

 

طراح و مدیر گنجینه نخستین اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی کاشان با اشاره به اینکه طرح پژوهشی خود را درباره‌ی عروسک و اسباب‌بازی‌های مناطق مختلف ایران که هنوز ادامه دارد از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است افزود: بخشی از عروسک‌ها ، اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگ‌سالان و عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی را مورد پژوهش قرار داده و نمونه‌هایی از آن‌ها را در نخستین اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی کاشان جمع‌آوری کرده‌ است.

 

گنجینه‌ی اسباب‌بازی و عروسک های خیمه شب بازی » در بافت تاریخی کاشان، روبروی خانه‌ی تاریخی طباطبایی‌ها در کوچه علامه فیضی قرار دارد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار