156013
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

آغاز مسابقه قرآن کریم شکوفه‌ها در قطر

مسابقه قرآن کریم ویژه کودکان با مشارکت دو هزار و ۳۰۰ کودک پسر و دختر در قطر درحال برگزار است.

به گزارش کودک پرس ، مسابقه قرآن کریم «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» ویژه کودکان دختر و پسر با حضور بیش از دو هزار و 300 شرکت کننده قطری و مقیم قطر از 28 اردیبهشت آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد.

سن همه شرکت کنندگان در این مسابقه زیر 12 سال است و شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در حفظ یک جزء از پنج جزء آخر قرآن کریم بایکدیگر به رقابت می پردازند.

«سید مال الله الجابر» عضو کمیته مسابقه قرآن کریم «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» در این باره گفت: حضور و سطح رقابت ها در این مسابقه قرآنی نسبت به سالهای گذشته پیشرفت داشته است و تعداد شرکت کنندگان در اولین دوره این مسابقه یک هزار و 80 نفر بوده است و امسال این تعداد به دو هزار و 300 نفر رسیده است.

الجابر افزود: کمیته های داوران در این دوره از مسابقه قرآن کریم از قاریان قطری وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی و از خارج از این مجموعه است.

وی ادامه داد: این مسابقه همچنین بر سیستم داوری الکترونیکی تکیه دارد و وزارت اوقاف و امور اسلامی آن را توسعه داده است و همه مراحل این مسابقه از آغاز رقابت ها تا احتساب نمرات و رسیدن به رای گیری درباره شرکت کنندگان براساس ارزیابی و اعلام نتایج نهایی انجام می گیرد.

این عضو کمیته مسابقه قرآنی، گفت: 18 داور مرد نظارت بر رقابت کودکان پسر و 13 داور زن نظارت بر رقابت کودکان دختر را برعهده دارند.

الجابر افزود: از شروط این مسابقه آن است که کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند اگر قطری هستند باید سنشان زیر 12 باشد و اگر از مقیم های قطر هستند در گروه سنی زیر8 سال شرکت می کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار