155784
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

دختران در معرض بیشتر کودک آزاری‌ها در مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: بنابر آمار، در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ تماس‌ با موضوع کودک‌آزاری با سامانه ۱۲۳ بهزیستی مازندران گرفته شد که از این تعداد ۱۶۸ مورد مربوط به کودک‌آزاری دختران و ۳۲ مورد هم به کودک‌آزاری پسران اختصاص داشت.

به گزارش کودک پرس ، سید سعید آرام از روند رو به رشد کودک آزاری در این استان خبر داد و اظهار کرد: 42 مورد آزار جسمی، 22 مورد مربوط به غفلت و مسامحه والدین، 17 مورد آزار روانی، 15 مورد آزار جنسی و 11 مورد هم ترکیبی از تمامی آزارهای گفته شده در گزارش آماری کودک آزاری سال گذشته ثبت شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: 123 مورد از این تماس های گرفته شده برای پیگیری و حمایت‌های روانی و اجتماعی به مراکز مداخله در بحران‌های اجتماعی ارجاع داده شده است.

 

آرام با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از کودکان، یادآور شد: برنامه جامع رشدمحور با توجه به سنین کودکان و نیاز امروز جامعه و نیاز خانواده‌ها به برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مهدهای کودک در حال اجراست و همچنین برای جلوگیری از سوءتغذیه کودکان حدود 10 هزار بسته غذای گرم به ارزش ریالی 2 میلیارد تومان برای کودکان در روستاها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی توزیع شده است.

این مسئول با بیان این که از طریق سامانه 123، اورژانس اجتماعی آگاه سازی و اطلاع رسانی کمپین نه به کودک آزاری در سطح استان و شهرستان‌ها ایجاد شد، خاطرنشان کرد: همین امر موجب شد تا بسیاری از افراد با سامانه 123 آشنا شده و با مشاهده کودک آزاری با این سامانه تماس برقرار می‌کنند و کارشناسان بهزیستی پس از تماس مداخلات را انجام می‌دهند.

 

وی، خواستار تصویب لوایحی برای حمایت از کودکان در مجلس شد و تاکید کرد: با توجه به این که برخی از فرزندان حاصل والدین چند ملیتی هستند از امکانات هویتی و تحصیلی محروم می‌شوند که لازم است این مشکل برطرف شود تا این کودکان از حقوق برابر اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: همچنین قانونی باید تصویب شود تا در مناطق محروم والدین نتوانند از تحصیل فرزندان جلوگیری به‌عمل آورند.

آرام از راه‌اندازی مرکز حمایت آموزشی کودک در خانواده خبر داد و اظهار کرد: مرکز حمایت آموزشی کودک در خانواده برای حمایت از کودکان به ویژه کودکان کار و خیابانی در شهرهای مازندران در حال راه‌اندازی است که در سال گذشته در شهر ساری 104 کودک تحت حمایت این مراکز قرار گرفتند و امسال این مراکز در شهرهای آمل و نوشهر راه‌اندازی می‌شوند.

 

وی با اشاره به عوامل مهم در کودک آزاری خاطرنشان کرد: اعتیاد والدین، فشار روانی برای ادامه تحصیل، تفاوت بین فرزندان، گسترش فضای مجازی بین کودکان از جمله مواردی است که نقش اساسی در کودک آزاری دارند.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار